آخرین خبر

حرکت فضاپیمای ناسا به سوی ماه را زنده دنبال کنید+لینک

در حالی که فضاپیمای اوریون (Orion) ناسا طی ماموریت آرتمیس-۱ (Artemis-1) در سفر خود به سوی ماه قرار دارد، ناسا این امکان را فراهم کرده است تا همه به‌ صورت زنده مسیر آن را دنبال کنند.

چند رسانه ای

تصویر شگفت‌انگیزی از ساعت شنی کیهانی!

تصویر جدید تلسکوپ جیمز وب از پیش‌ستاره‌ L1527 (Protostars) که در احاطه ابرهای تیره است، نشان می‌دهد خورشید و منظومه شمسی در دوران نوزادی چگونه به‌نظر می‌آمدند.

دیدگاه

اهمیت ساخت‌وساز و خدمات‌رسانی در مدار برای آینده حوزه فضا

فناوری‌ها و سامانه‌های «خدمات‌رسانی، مونتاژ و ساخت قطعات در فضا» (ISAM) مدت‌هاست که مورد توجه سازمان‌های و شرکت‌های خصوصی قرار گرفته است. به عقیده کارشناسان، ISAM قابلیت این را دارد تا ضمن متحول کردن معماری‌های فضایی، مزایای بسیاری را برای فعالان صنعت فضا ارائه دهد و می‌تواند از سوخت‌گیری ماهواره‌ها در مدار و بازیافت زباله‌های فضایی گرفته تا ساخت و…
آسمان نمای اصفهان عجیب کالا خرید آنلاین تلسکوپ خرید آنلاین قاب گوشی خرید آنلاین کتاب های نجومی خرید آنلاین کیف با طرح فضا خرید آنلاین لباس با طرح فضا  خرید آنلاین لوازم تحریر با طرح فضا

کانال

موضوع داغ

آخرین اخبار

ناسا: انسان‌ها تا سال ۲۰۳۰ روی ماه زندگی و کار می‌کنند

مدیران ناسا ادعا می‌کنند انسان‌ها می‌توانند تا پایان دهه میلادی جاری روی ماه زندگی و کار کنند.

محصولات متنوع فضایی و نجومی

شما عزیزان علاقمند می‌توانید محصولات متنوع فضایی و نجومی از جمله فیلم‌های مستند و دوره‌های آموزش نجوم برای کودکان و بزرگسالان را از وبسایت اسپاش تهیه کنید.

خزیدن مار آتشین روی خورشید!+ویدئو

فضاپیمای آژانس فضایی اروپا (ESA) تصویری از خورشید ثبت کرده است که یک رشته عجیب شبیه به مار روی سطح آن می‌خزد!

اولین سلفی از سفر فضاپیمای ناسا به ماه را ببینید

اولین تصویر فضاپیمای ماموریت آرتمیس-۱ (Artemis-1) ناسا در مسیر رسیدن به ماه به زمین ارسال شد.

ناسا برای اولین بار هولوگرام انسان را به ایستگاه فضایی تله‌پورت کرد

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ تیمی از پزشکان در ترکیبی از تله‌پورت و هولگرام از فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید کرده‌اند.

سومین ماهواره سنجشی یائوگان-۳۴ چین به فضا پرتاب شد

چین سومین ماهواره سنجشی یائوگان-۳۴ (Yaogan-34) را توسط ماهواره‌بر لانگ مارچ-۴سی (Long March-4C) به فضا فرستاد.

مقالات آموزشی

صورت فلکی چیست؟+معرفی صورت‌های فلکی مشهور

صورت فلکی (صورتواره) چیست و چند صورت فلکی داریم؟ صور فلکی معروف کدامند و پهناورترین صورت فلکی چه نام دارد؟

نیروی گرانش یا جاذبه چیست؟+مفاهیم به زبان ساده

نیروی گرانش یا جاذبه چیست؟ گرانش زمین، ماه و سیاره‌های دیگر چگونه است؟ درباره گرانش کوانتومی و جاذبه مصنوعی چه می‌دانید؟
ادامه مطلب ...

ستاره چیست و چگونه به وجود می‌آید؟

ستاره به زبان ساده چیست؟ ستارگان چگونه متولد می‌شوند و می‌میرند؟ انواع و دسته‌بندی‌ ستارگان کدامند و هر یک چه مشخصاتی دارند؟
ادامه مطلب ...

اتمسفر (جو) زمین چیست و از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟

اتمسفر زمین چند لایه دارد و از چه گازهایی تشکیل شده است؟ ترکیبات جو زمین، ارتفاع، دما و گازهای اتمسفر زمین به همراه تعریف فشار اتمسفر را در این مقاله بخوانید.
ادامه مطلب ...

سیاره چیست و چگونه به وجود می‌آید؟

سیاره چیست و چه تفاوتی با ستاره دارد؟ انواع سیاره‌ها کدامند و چگونه تشکیل می‌شوند؟ در این مقاله همچنین به معرفی سیاره‌های منظومه شمسی به ترتیب دوری از خورشید می‌پردازیم.

میچیو کاکو کیست؟+نظریه‌ها و کتاب‌ها

در این مقاله نظریات، کتاب‌ها و مستندهای میچیو کاکو دانشمند فیزیک نظری را به همراه بیوگرافی وی معرفی کرده و نظرات او را درباره دین و خدا بررسی می‌کنیم.

وارد بحث شوید