آخرین خبر

نگاهی نو به همکاری‌های بین‌المللی فضایی

مجتبی خزائی: دنیا تغییر کرده است. بله دوران مغلوب بودن جمهوری اسلامی ایران در شرایط همکاری‌های فناورانه عوض شده است.

فیلم و عکس

دیدگاه

هیجان‌انگیزترین ماموریت‌های فضایی سال ۲۰۲۴

سال ۲۰۲۳ با ماموریت ناسا که نمونه‌ای از یک سیارک را به زمین آورد و همچنین ماموریت هند که با موفقیت بر قطب جنوب ماه فرود آمد، سال مهمی برای ماموریت‌های فضایی بود. سال ۲۰۲۴ نیز سال هیجان‌انگیز دیگری برای اکتشاف فضایی خواهد بود که برخی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم. ۱. ماموریت اروپا کلیپر: جستجوی حیات فرازمینی در قمر یخی مشتری ناسا به منظور…

گذر از طولانی‌ترین شب سال

امسال ساعت ۶:۵۷ جمعه ۱دی به وقت ایران، با رسیدن خورشید به نقطه‌ای که انقلاب زمستانی می‌نامند، فصل زمستان آغاز می‌شود. انقلاب زمستانی آغاز زمستان و کوتاه‌ترین روز سال است.

معدن‌کاری فضایی از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌تر است!

مقادیر زیادی از حیاتی‌ترین منابع طبیعی که ما روی زمین استفاده می‌کنیم در اجرام سیاره‌ای نزدیک وجود دارند. آب، گازها و مواد معدنی در ماه و همچنین دنباله‌دارها و سیارک‌ها گزینه‌ای بلندپروازانه برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده زمینی به شمار می‌آیند. حال با پیشرفت‌ فناوری فضایی، بشر در آستانه طوفان طلای بعدی است و انتظار می‌رود استخراج خارج از زمین در…
آسمان نمای اصفهان عجیب کالا خرید آنلاین تلسکوپ خرید آنلاین قاب گوشی خرید آنلاین کتاب های نجومی خرید آنلاین کیف با طرح فضا خرید آنلاین لباس با طرح فضا  خرید آنلاین لوازم تحریر با طرح فضا

کانال

موضوع داغ

آخرین اخبار

ماهواره ایرانی پارس ۱ به فضا پرتاب شد

ماهواره ایرانی تحقیقاتی سنجشی پارس ۱ به وسیله حامل فضایی سایوز به فضا پرتاب شد. این ماهواره در مدار خورشید آهنگ در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار خواهد گرفت.

بزرگترین کپسول پرواز فضایی، انقلابی در سفرهای فضایی

شرکت آمریکایی اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) قصد دارد انقلابی در نحوه تجربه انسان از فضا ایجاد کند. این طرح بلندپروازانه شامل بردن افراد به لبه فضا با استفاده از بالن‌های فضایی پیشرفته است.

موضع روسیه در مورد استقرار سلاح هسته‌ای در فضا

رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین (Vladimir Vladimirovich Putin) به‌تازگی تاکید کرد مسکو قاطعانه مخالف استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا بوده و خواهد بود.

کشف یک جرم کیهانی مرموز، یک تپ‌اختر-سیاهچاله

محققین یک جرم کیهانی مرموز کشف کرده‌اند که متعلق به هیچ‌یک از اجرام آسمانی نیست. این جرم کشف شده سنگین‌تر از ستاره‌های نوترونی و سبک‌تر از سیاهچاله‌ها وزن دارد.

هند یک ماهواره هواشناسی را به فضا پرتاب کرد

موسسه تحقیقات فضایی هند، ماهواره هواشناسی GSLV-F14/INSAT-3DS را با موفقیت از ایستگاه فضایی ساتیش داوان (Satish Dhawan Space Centre) به فضا پرتاب کرد.

اولین فرود نرم یک فضاپیمای خصوصی بر روی ماه

فضاپیمای اودیسئوس شرکت آمریکایی اینتوئتیو مشینز ۲۲فوریه در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود آمد و بدین ترتیب اولین فرود نرم یک فضاپیمای خصوصی بر روی ماه و همچنین فرود یک سفینه فضایی آمریکایی را بعد از حدود ۵۰…

مقالات آموزشی

ابرماه کامل چیست؟

کلمه اَبَرماه شاید باعث شود فکر کنید با یک ماه غیرعادی مواجهید یا از خود بپرسید آیا پدیده ابرماه از یک ماه معمولی بزرگ‌تر است یا شاید با خود فکر می‌کنید ابرماه قدرت‌های عجیبی دارد؟

معرفی رشته مهندسی هوافضا+بازار کار، استخدام و درآمد

مهندسی هوافضا رشته اصلی مهندسی در حوزه‌هایی به شمار می‌رود که با طراحی، توسعه، آزمایش و تولید هواپیما، فضاپیما و نیز سامانه‌‌ها و تجهیزات مرتبط با آن‌ها سروکار دارند.
ادامه مطلب ...

شهاب سنگ چیست و چگونه می‌توان آن را تشخیص داد؟

شهاب سنگ چه خواصی دارد، چگونه می‌توان آن‌ها را تشخیص داد و معمولا در کجا یافت می‌شوند؟ درباره قیمت شهابسنگ و نحوه فروش آن چه می‌دانید؟

معرفی کامل سیاره زمین و حقایق شگفت‌انگیز آن

سیاره زمین چیست و چگونه شکل گرفته است؟ در این مقاله با خصوصیات و هر آنچه باید درباره کره زمین بدانید، آشنا می‌شوید.

صورت فلکی چیست؟+معرفی صورت‌های فلکی مشهور

صورت فلکی (صورتواره) چیست و چند صورت فلکی داریم؟ صور فلکی معروف کدامند و پهناورترین صورت فلکی چه نام دارد؟

نیروی گرانش یا جاذبه چیست؟+مفاهیم به زبان ساده

نیروی گرانش یا جاذبه چیست؟ گرانش زمین، ماه و سیاره‌های دیگر چگونه است؟ درباره گرانش کوانتومی و جاذبه مصنوعی چه می‌دانید؟

وارد بحث شوید