یاسمین مقبلی، اولین فضانورد ایرانی‌تبار ناسا، به زمین بازگشت+ویدئو

0 69

یاسمین مقبلی، اولین فضانورد ایرانی‌تبار ناسا، پس از سپری کردن حدود ۲۰۰ روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشت. او و ۳ خدمه دیگر ماموریت کرو-۷ با کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس در خلیج مکزیک فرود آمدند. یاسمین مقبلی، اولین فضانورد ایرانی تبار به شمار می‌آید و همچنین عضو تیم آرتمیس ناسا و از فضانوردان احتمالی برای سفر به ماه است.

در همین رابطه بخوانید: فیلم مصاحبه یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی در این ماموریت برای اولین‌ بار به فضا رفت و علاوه بر راهپیمایی فضایی،‌ آزمایش‌های علمی گوناگونی را برای ناسا انجام داد. او نقاشی کودکان ایرانی را هم در ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌ نمایش درآورد و ویدئوی آن را به‌ اشتراک گذاشت که در ادامه می‌توانید ببینید.

یاسمین مقبلی و نقاشی کودکان ایرانی

ماموریت کرو-۷ به فرماندهی یاسمین مقبلی، شهریور۱۴۰۲ با حامل فضایی فالکون ۹ (Falcon 9) به فضا پرتاب شد. خدمه ماموریت یک روز بعد به وسیله کپسول دراگون (Dragon) به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند و ماموریت حدودا ۶ ماهه خود را آغاز کردند.

یاسمین مقبلی متولد سال ۱۳۶۲ در آلمان، خلبان و سرگرد نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده است و در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از فضانوردان ناسا انتخاب شد. او فارغ‌التحصیل موسسه MIT آمریکا، آموزشگاه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی و دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی این کشور بوده و سابقه بیش از ۲ هزار ساعت پرواز طی حدود ۱۵۰ عملیات را در کارنامه خود دارد.

منبع khabaronline
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=77555
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها