با دانشمند ایرانی جوان ناسا آشنا شوید

41 42,228

رایان علیمو متولد سال ۱۳۶۹ هم اکنون در بخش یادگیری عمیق آزمایشگاه پیشرانش جت (‌JPL) ناسا فعالیت می‌کند. او درباره علاقه خود به فضا می‌گوید: «امیدوارم راه زندگی من بتواند به نسل‌های جوان انگیزه دهد تا خود را باور کنند و به اهداف خود برسند. یادم هست در سال ۲۰۰۴ به همراه پدرم در تهران در حال تماشا کردن فرود یک مریخ‌نورد بودیم که پدرم به من گفت آیا می‌توانم یک روز تو را در بخش فرود مریخ‌نورد ناسا ببینم!»

بیوگرافی رایان علیمو دانشمند ناسا

رایان علیمو از کودکی کنجکاو بود و از زیبایی کیهان و اعماق آسمان شگفت‌زده می‌شد. بنابراین با تشویق اطرافیان خود در کلاس هفتم به رصدخانه زعفرانیه رفت تا منجم آماتور شود. علیمو در سن ۱۵ سالگی به عنوان یکی از جوان‌ترین شرکت‌کنندگان، موفق به دریافت مدال طلا در المپیاد نجوم ایران (رتبه اول از بین ۲۵۰ هزار شرکت‌کننده) شد.

تقریبا یک سال بعد، او دوره لیسانس خود را در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ با معدل ممتاز فارغ‌التحصیل شد.

در همین رابطه بخوانید: اگر شما هم می‌خواهید به ناسا بروید رشته‌های مناسب برای استخدام در ناسا را مطالعه کنید

بیوگرافی علیمو ناسا
رایان علیمو

علیمو برای ادامه تحصیل به ایالات متحده رفت و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و دکترای علوم محاسباتی را از دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو (University of California, San Diego) آمریکا دریافت کرد. او سپس با رفتن به موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology) این کشور مدرک فوق دکترا را در رشته خودروی خودران اخذ نمود.

رایان علیمو و ناسا

این دانشمند ایرانی ناسا پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد و دکترا در آمریکا، جایزه ویژه دانشجوی فارغ‌التحصیل برتر را در سال ۲۰۱۷ به خاطر دستاوردهای علمی‌اش به دست آورد. از سال ۲۰۱۸ علیمو به عنوان دانشمند یادگیری ماشین در بخش یادگیری عمیق آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا کار می‌کند. چگونه پزشک ناسا شویم؟ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را حتما بخوانید.

رایان علیمو ناسا
رایان علیمو

در سال ۲۰۲۰ نیز ناسا از علیمو حمایت کرد تا دوره مدیریت ارشد کسب‌وکار را در مدرسه مدیریت اندرسون دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA Anderson School of Management) آمریکا دنبال و به طور بالقوه ماموریت‌های اکتشاف فضایی آینده ماموریت سفر انسان به مریخ را هدایت کند.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=68023
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
41 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی رستمی
علی رستمی
1 سال قبل

چه فایده ای ؟ این شخص دیگر ایرانی نیست، رفته و با دشمنان ایران همکاری می کند هرکسی که ایرانی الاصل باشد و به اروپا یا آمریکا مهاجرت کند و آنجا را برای زندگی انتخاب کند خائن به وطن و ملت ایران است این اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کم به ملت ما ظلم کردند ؟ جنایات انگلیس و آمریکا در حق ایران بسیار بدتر از حمله مغول و مشابه آن بوده است الان هم که دیگر از نزدیک نمی توانند کاری کنند از دور با هزینه های بسیار تحریم می کنند آن آدمکش های دیروز امروز هزینه می کنند تا مردم ایران در رنج و سختی باشند

رضا - خاکپور
رضا - خاکپور
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

آفرین. امیدوارم رایان در خدمت کشور خودمان هم قرار گیرد.

امیر
امیر
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

این افراد ایرانی نیستن .چون کاری که انجام میدن .هیچ سودی برای مردم ایران ندارد .کار نمیکنن جز تحقق اهداف آمریکا .

ازجنوب
ازجنوب
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

بسیاری از صحبت هایی که در این پیج شد دقیقا درسته اما دانش آموخته نخبه ای که اونجا میره هزاران مشکل داره این نیست بعضی ها فکر کنند که طرف ازش حمایت صددرصدی میشه، یاسریعا جذب کار میشه،،یا حقوق خوب بهش میدن. آنجا درسته که امکانات هست ولی یه سرابه ، ما فکر میکنیم همه چیز خوب و عالیه در صورتیکه دانشجویی که آنجا میره بیشتر با تلاش و همت خودش و پول خانواده ش هست. آنهایی که جذب کار آنجا میشن باحقوقی کمتر از آن آمریکایی مشغول میشن. دانشمند ایرانی در خود ناسا بوده سالها آنجا کار کرده اما تحت تاثیر تبعیض و فشار کاری و حقوق نابرابر اومده داخل یکی شهرهای استان اصفهان باغداری می‌کنه. پس بعضی فکرنکنند آنجا همه چیز گل و بلبله. همه کشورهایی که پیشرفت کردن با اتکا به نخبگان خودشان بوده. یعنی نخبگانشان تعهد داشتن هرجایی هم دوره گذراندن اما برگشتن وکشورشون رو ساختن. این راهم بدانید که هیچ جا کشور خود آدم نمی شه. آنهایی هم که میگن امکانات نیست، چرا هست، ممکنه ناسا نداشته باشیم اما امکانات به اندازه پیشرفت داریم. موفقیت همه هموطنان را از خداوند متعال خواهانیم. پیروزباشید، خودتحقیر نباشید.

ایرانی
ایرانی
1 سال قبل

اگه در ایران بود الان از بیکاری زده بود به کاهدون یا معتاد شده بود یا دزد و خلافکار و در حالی که بچه های مفت خور و بیسواد سهمیه ای هم در بهترین جاها کار میکنند. افسوس که این دانشمندان ایرانی به کشورهای دیگر میروند.

عادل
عادل
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

ناسا دقیقاً کجای ایران میشه؟؟؟ آیا آقایون تعهد دارند که منابع انسانی مورد نیاز غربیها را تامین کنند؟؟؟چرا نخبه ها را فراری میدن و به پخمه ها پست میدن؟؟؟