ناسا سعی دارد با برنامهریزی طرحهای جدید و افزایش شفافسازی فرآیندهای خرید و تامین، موانع موجود برای تعاملات هر چه بیشتر با شرکتهای کوچک و نوپا را از سر راه بردارد.
استارتآپ سنگاپوری ارثآی اسپیس، با توزیع دادههای انواع حسگرهای بیش از ۴۷۵ ماهواره، قادر است نیازهای مشتریان مختلف در سرتاسر جهان، برای تامین دادههای رصد زمین را برآورده کند؛ درست مانند کاری که استارتآپ اسنپ فود برای متصل کردن رستورانها…
درحالیکه صنعت تجاری فضایی طی سالهای اخیر با رشدی خیرهکننده مواجه بوده است، استارتآپهای فضایی اکنون به دنبال سهمی از بازار روبهرشد آگاهی دامنه فضایی در مدار ژئو در فاصله ۳۶۰۰۰ کیلومتری سطح زمین هستند.
شرکت آمریکایی استارپث با ایجاد زیرساختهای لازم جهت سوختگیری فضاپیماها در ماه و امکانپذیر کردن سفرهای رفت و برگشت، گام بزرگی در جهت توسعه سفرهای فضایی پایدار با کاهش هزینهها و آغاز عصر جدیدی از اکتشافات فضایی برداشته است. این شرکت که…
آخرین نشست خبری سازمان فضایی ایران به ریاست حسن سالاریه با ارائه برنامه سال ۱۴۰۳ و گزارش پیشرفت پروژههای فضایی برگزار شد. علاوه بر این، سالاریه از پیش خرید تصاویر ماهوارههای بومی از سوی سازمان، پرتاب ۱۲ ماهواره در دولت سیزدهم و همچنین ۶…
چین پروژه خیابان راکت پکن را در شهر الکترونیکی (پایتخت این کشور) با هدف ایجاد یک مرکز تحقیقات علمی برای حمایت و توسعه فضایی راهاندازی میکند؛ انتظار میرود این اقدام منجر به ظهور شرکتهای نوآور، افزایش جذب سرمایهگذاری و تقویت همکاریهای…
در حالی که ماموریتهای اولیه سفر به ماه توسط سازمانهای دولتی مانند ناسا هدایت میشد، رشد سریع شرکتهای فضایی خصوصی منجر به افزایش ماموریتهایی با مشارکت بخش خصوصی، در رابطه با کره ماه شده است.
یک استارتاپ فضایی با توسعه انبارهای فضایی مبتنی بر کپسولهای قابل استفاده مجدد، تحول بزرگی در لجستیک نظامی ایجاد خواهد کرد. این کپسولها قادر به ذخیرهسازی محموله در مدار زمین و تحویل سریع آن به هر نقطه از جهان در عرض یک ساعت هستند.