آلمانی‌ها رهبر توسعه جت‌های مافوق‌ صوت

0 277

شرکت آلمانی پولاریس در حال آماده شدن برای پرواز یک نسخه کامل از هواپیمای فضایی آرورا با استفاده از یک موتور حامل فضایی خطی است. پولاریس ۱۵ آزمایش پروازی اولیه هواپیمای فضایی دیگر خود با نام میرا لایت را با موفقیت به پایان رساند؛ این پروازهای آزمایشی در طول سه روز، انجام شد و قرار بود سامانه‌های آیرودینامیک و کنترل پرواز خودکار را در آماده‌سازی برای نمونه اولیه هواپیمای فضایی در مقیاس بزرگ‌تر آزمایش کند.

در همین رابطه بخوانید: هواپیمای فضایی مرموز چین در مدار زمین چه می‌کند؟

میرا لایت (MIRA-Light) فقط ۲.۵ متر طول دارد و با استفاده از ۴ فن برقی پرواز می‌کند. هر دو هواپیمای فضایی میرا نمونه‌های اولیه مدل نهایی آزمایشی این شرکت هستند.

سرعت مافوق صوت

پولاریس قصد دارد پس از آزمایش میرا مجددا طول وسیله نقلیه را افزایش دهد و آن را به طول ۶.۷ متر برساند. نوا (NOVA) با استفاده از ۴ موتور جت با سوخت نفت سفید، علاوه بر موتور هوا اسپایک کاربردی خود، پرواز خواهد کرد. موتور هوا اسپایک نوعی موتور حامل فضایی است که کارایی آیرودینامیکی خود را در محدوده وسیعی از ارتفاعات حفظ می کند. کمپین آزمایشی این وسیله نقلیه شامل پروازهای حامل فضایی کامل در جو فوقانی زمین است که با سرعت مافوق صوت انجام می‌شود.

اگر همه چیز با ماموریت‌های آزمایشی آتی میرا به خوبی پیش برود، پرواز NOVA در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

توسعه و ساخت میرا، میرا لایت، و نوا از سال ۲۰۲۰ در دست انجام است. پولاریس امیدوار است که همه آن‌ها را به وسیله حمل‌ونقل چند منظوره و مافوق صوت خود، آرورا (Aurora) به اوج برساند.

هواپیماهای فضایی پولاریس طراحی آینده آرورا را به‌ عنوان توانایی حمل محموله تا ۱۰ هزار کیلوگرم در پروازهای زیر مداری را دارد. این شرکت امیدوار است پرواز آرورا را در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ آغاز کند.

منبع citna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75801
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها