سرمایه‌گذاری میلیون دلاری استرالیا برای ارائه‌ خدمات در مدار

0 45

شرکت استرالیایی اسمارت‌ست، از سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیون دلاری برای تحقیقات به منظور تقویت قابلیت‌های این کشور در خدمات، مونتاژ و ساخت در مدار خبر داد. هدف این پروژه توسعه فناوری‌های ماهواره‌ای روباتیک پیشرفته است که قادر به اجرای وظایف تعمیرات و نگهداری در مدار هستند.

به گفته اسمارت‌ست (SmartSat) این پروژه که ISAM (سرواژه In-orbit Servicing, Assembly, and Manufacturing) نام دارد بر پر کردن شکاف بین سامانه‌های رباتیک خودمختار و الزامات مورد نیاز عملیات‌های نزدیک و قابل اعتماد در زمان واقعی تمرکز خواهد کرد.

پروژه ISAM

از جمله اهداف تحقیقاتی کلیدی پروژه ISAM، توسعه اتوماسیون داخلی سطح بالا و مبتنی بر هوش مصنوعی برای عملیات ماموریت، ایجاد یک سامانه ناوبری نسبی خطاپذیر با قابلیت تشخیص و ردیابی دقیق در شرایط چالش‌برانگیز فضا و پیاده‌سازی راهبردهای کنترل ایمن برای تثبیت ماهواره‌های ارائه‌دهنده در طول عملیات رباتیک بازوی مکانیکی است. این پروژه فناوری‌های سنجشی پیشرفته را برای تشخیص دقیق اشیاء در میدان دور بررسی خواهد کرد.

خدمات در مدار
خدمات در مدار

این پروژه با رهبری شریک تحقیقاتی اسمارت‌ست، دانشگاه سیدنی (University Of Sydney) استرالیا و با حمایت کنسرسیومی از رهبران صنعت انجام می‌شود.

منبع australianmanufacturing
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=77643
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها