قزاقستان در حال ساخت ماهواره‌های جدید است

0 30

برنامه بودجه وزارت توسعه دیجیتال قزاقستان، امسال قصد دارد بودجه مورد نیاز برای ساخت ماهواره‌های جدید یک سامانه سنجش از راه دور برای جایگزینی سامانه‌های موجود اختصاص دهد.

سال گذشته این مبلغ یک میلیارد تنگه (واحد پول قزاقستان) بود. دوره اجرای برنامه ریزی شده ۲۰۲۷-۲۰۲۳ است که پیش بینی می‌شود میزان تکمیل پروژه تا پایان سال به بیش از ۴۴ درصد برسد. مجموع تامین مالی براساس طرح سرمایه گذاری بیش از ۳۹ میلیارد تنگه (حدود ۸۹ میلیون دلار) می‌رسد.

در همین رابطه بخوانید: دانلود تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت

ویژگی‌های ماهواره‌های جدید سنجش از دور

این وزارتخانه خاطرنشان می‌کند که منظومه ماهواره‌ای جدید سنجش از دور (ERS) با وضوح متوسط کازوست-مر (KazEOSat-MR)، از سه مجموعه تشکیل شده است که کارایی دریافت داده‌ها به وسیله آن‌ها سه برابر افزایش می‌یابد. بررسی یک قلمرو مشخص توسط این منظومه ماهواره‌ای در قزاقستان یک بار در روز انجام می‌شود که فضاپیمای عملیاتی فعلی، این کار را هفته‌ای یکبار انجام می‌دهد. حداکثر مساحت کل پوشش در طول پنج سال حداقل دو و نیم میلیارد کیلومتر مربع خواهد گردید.

قزاقستان در حال ساخت ماهواره‌های جدید است
قزاقستان در حال ساخت ماهواره‌های جدید است

پیش بینی می‌شود با این طرح برای ۱۰۱ نفر شغل ایجاد شود. سود اقتصادی حاصل از جایگزین وارداتی این خدمات، برای سال های ۲۰۳۱-۲۰۲۷ حدود بیش از ۱۰۴ میلیارد تنگه (کمتر از ۲۳۴ میلیارد دلار) خواهد بود. در همین مدت اثر غیرمستقیم ارائه تصاویر با وضوح متوسط به سازمان‌های دولتی معادل بیش از ۴۶ میلیارد تنگه خواهد بود.

منبع citna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=78031
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها