ساخت اولین ایستگاه فضایی مدار ماه توسط ناسا

0 36

ناسا و شرکای آن در حال پیشرفت در ساخت گیت‌وی، اولین ایستگاه فضایی مدارگرد ماه هستند. گروه‌های بین‌المللی از فضانوردانی که در گیت‌وی زندگی می‌کنند، تحقیقات انجام می‌دهند و برای ماموریت‌های منطقه قطب جنوبی ماه آماده می‌شوند، اولین انسان‌هایی هستند که در اعماق فضا خانه دارند.

ماموریت آرتمیس ۴ (Artemis 4) با مونتاژ سخت افزار اصلی برای گیت‌وی (Gateway) که اولین ایستگاه فضایی بشر است که به دور ماه می‌چرخد، در تورین ایتالیا در حال پیشرفت است. این ماموریت شامل پایگاه نگهداری و تدارکات (Habitation and Logistics Outpost به‌اختصار HALO) و ماژول Lunar I-Hab محل زندگی اصلی خدمه در ایستگاه فضایی دروازه ماه است.

ماژول‌های ایستگاه فضایی گیت‌وی

ناسا HALO (پایگاه نگهداری و تدارکات) را همراه با عنصر نیرو و رانش (Power and Propulsion Element به‌اختصار PPE) به مدار ماه، قبل از ماموریت آرتمیس ۴ به عنوان اولین عناصر دروازه پرتاب خواهد کرد.

ماژول‌های ایستگاه فضایی گیت‌وی
ماژول‌های Lunar I-Hab و HALO Gateway در حال ساخت در کارخانه صنعتی Thales Alenia Space در تورین ایتالیا
در طی این ماموریت، فضانوردان با Lunar I-Hab که قطعاتی از آن در تصاویر بالا نشان داده شده است، در فضاپیمای اوریون (Orion) پرتاب خواهند شد و آن را به دروازه تحویل خواهند داد. Lunar I-Hab توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) با کمک‌های سخت‌افزاری قابل توجهی از سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) ارائه شده و یکی از چهار ماژول گیت‌وی است که فضانوردان در حین چرخش به دور ماه در آن زندگی و کار خواهند کرد.

شرکت فرانسوی-ایتالیایی تالس آلنیا اسپیس (Thales Alenia Space) جوشکاری عمده روی HALO را تکمیل کرد و ساخت اولیه Lunar I-Hab را در سال گذشته آغاز کرد. این شرکت پیمانکار فرعی شرکت آمریکایی نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) برای HALO و پیمانکار اصلی ESA برای Lunar I-Hab است.

به همراه HALO، Lunar I-Hab و بخش نیرو و پیشرانه (PPE)، دو ماژول گیت‌وی اضافی ارائه شده توسط ESA و مرکز فضایی محمد بن راشد امارات متحده عربی، اجزای اصلی ایستگاه فضایی را تشکیل می‌دهند. آژانس فضایی کانادا (CSA) بازوی رباتیک خارجی پیشرفته کانادارم۳ (Canadarm3) و وسایل را برای ابزارهای علمی ارائه می‌دهد.

منبع https://vista.ir
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=78079
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها