پیش‌بینی اولین‌ سودآوری سرویس استارلینک در سال ۲۰۲۴

0 35

تا به امروز، شرکت اسپیس‌ایکس بیش از ۶۳۰۰ ماهواره استارلینک پرتاب کرده است و پیش‌بینی می‌شود که امسال به درآمدی بیش از ۶ میلیارد دلاری خواهد رسید. اسپیس‌ایکس سال ۲۰۱۸ دو ماهواره و در سال ۲۰۱۹، اولین دسته از ۶۰ ماهواره استارلینک V0.9 را به فضا پرتاب کرد.

اسپیس‌ایکس با وجود حامل فضایی‌های فالکون ۹ (Falcon-9) با قابلیت استفاده مجدد، این امکان را دارد که ماهواره‌های استارلینک (Starlink) را با هزینه کمتری پرتاب کند. با این‌ حال، ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های موردنیاز آن‌ها بسیار زیاد است.

پیش‌بینی درآمد استارلینک در سال ۲۰۲۴

تخمین زده شده که سرویس استارلینک با نزدیک به سه میلیون کاربر در سراسر جهان، امسال به درآمدی بیش از ۶ میلیارد دلاری و جریان نقدی آزاد (FCF) ۶۰۰ میلیون دلاری خواهد رسید. با این شرایط، سرویس مذکور برای اولین‌بار در تاریخ کوتاه خود به سود دست پیدا می‌کند.

سرویس استارلینک با نزدیک به سه میلیون کاربر در سراسر جهان
سرویس استارلینک با نزدیک به سه میلیون کاربر در سراسر جهان

کریس کوئیلتی (Quilty Chris)، یکی از بنیانگذاران شرکت آمریکایی کویلتی اسپیس (Quilty Space)، اذعان می‌کند که تلاش‌های اسپیس‌ایکس از نظر سرعت پرتاب و تاثیر آن بر بازار، دست‌کم گرفته شده است. علاوه‌ بر این، طراحی عمودی ماهواره‌های اسپیس‌ایکس باعث می‌شود تا هزینه‌های پرتاب و تولید آن نیز کاهش پیدا کند.

شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک (Elon Musk) پس از عملیاتی‌شدن ماهواره‌بر غول‌پیکر استارشیپ، رشد بیشتری داشته و اسپیس‌ایکس قادر خواهد بود که نسخه‌های جدید و سنگین‌تر ماهواره‌های استارلینک را در مدار قرار دهد و اتصال مستقیم به اینترنت را برای کاربر فراهم کنند.

تأثیر شدیدترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر بر منظومه ماهواره‌ای استارلینک، سبب شده تا اسپیس ایکس اخیرا دسترسی مشتریان به سرویس خود در مناطق تأیید نشده را قطع کند.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=77929
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها