اولین نشست از سلسله نشست های حقوق بین الملل فضایی باعنوان حقوق فضا و چالش های پیش رو

0 373

دکتر محمد جعفر محمدی، دبیر همایش حقوق فضا و چالش‌های پیش رو، گفت: «سازمان فضایی ایران در راستای اجرای برنامه‌های ترویجی، آموزشی و همزمان با برنامه‌ریزی برای توسعه فناوری فضایی در تلاش است تا کلیه حوزه‌های مرتبط با فناوری فضایی بصورت متوازن رشد و توسعه پیدا کند.»
به همین منظور و بنا بر سیاست‌ها و برنامه‌های تدوین شده، سازمان فضایی ایران قصد دارد با برگزاری نشست‌های تخصصی حقوقی، موضوعات فعلی و آتی را در زمینه‌هایی همچون ساختار و ساز و کارهای حقوقی، مقرراتی، قانون گذاری، آموزش و پژوهش و همچنین حضور در مجامع بین‌المللی، و … به بحث گذاشته و درنهایت راهکارهای مناسب ارائه و پیشنهاد شود.
محمدی خاطر نشان کرد: «بی‌شک توسعه فناوری یکی از عوامل مهم در تحول حقوق بین‌الملل است و فناوری فضایی نیز نقش قابل توجهی در تحول حقوق بین‌الملل از خود به‌جای گذاشته است. لذا همواره می‌توان به‌طور موازی شاهد توسعه فناوری فضایی و توسعه حقوق بین‌الملل فضایی بود.»
دکتر محمدی ضمن تاکید بر اهمیت برنامه‌های آموزشی و ترویجی در حوزه فضا افزود: «برنامه‌ای که برای این همایش، تدارک دیده شده است فرصتی است که می‌تواند زمینه‌ساز حضور علاقمندان و فعالان و نخبگان حقوق فضا برای طرح دیدگاه‌ها و نظرات در این عرصه باشد. امید است با تداوم برگزاری این گونه نشست‌ها و سایر برنامه‌های ترویجی، بستر سازی مناسبی برای پیشرفت روز افزون و شناخت جامع از نیازها و الزامات مرتبط با حقوق فضایی ایجاد شود.»
شایان ذکر است اولین نشست از سلسله نشست‌های حقوق بین‌الملل فضایی با‌عنوان حقوق فضا و چالش‌های پیش رو با مشارکت سازمان فضایی ایران و دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ اول خرداد ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۰ لغایت ۱۲ در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. در همین راستا از عموم علاقه‌مندان برای شرکت فعال در نشست دعوت می‌شود . شرکت عموم علاقه‌مندان در نشست آزاد است.

 
منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6927
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها