راهکارهای سرویس‌دهی شبکه‌های ارتباطی در مواقع بحران ارائه شد

0 437

به دلیل حیاتی بودن موضوع راهکارهای تداوم کسب و کار در بخش ارتباطات و
فناوری اطلاعات، معتبرترین مراکز تحقیقاتی و مخابراتی جهان راهکارهایی
برای رویارویی با چالشها در مواقع بحران پیشنهاد کرده اند که از جمله این
راهکارها می توان به استفاده از کامیون‌های مخابراتی، مخابرات ماهواره‌ای و
استفاده از شبکه‌ های LTE تلفن همراه اشاره کرد.

براین اساس در ایران نیز این ۳ راهکار در جهت تداوم سرویس‌ دهی شبکه های
مخابراتی در زمان بروز حوادث و مواقع بحران، در همایش تداوم کسب وکار به
بحث و ارائه گذاشته شد.

این همایش با حضور مدیران سازمان فناوری اطلاعات ، سازمان نظام صنفی
رایانه‌ای کشور و مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمانی برگزار شد.

فرزاد فروردین عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای در این همایش درباره
مدیریت شرکت‌های انفورماتیک و بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در این حوزه،
گفت: با پیشرفت روزافزون و شگفت آور فناوری اطلاعات، کسب و کارها هر روز
بیش از پیش به صنعت IT وابسته می‌شوند و بدون آن نمی‌توانند به فعالیت
ادامه دهند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه بی وقفه سرویس های IT، گفت: از سوی دیگر
هرگونه وقفه در سرویس‌ های مهم، هزینه و خسارت‌ های هنگفتی برای سازمان ‌ها
به بارآورده و کسب و کار آنها را دچار چالش ‌های جدی خواهد کرد.

فروردین با ارائه راهکار جامع مبتنی بر شبکه همگانی داده، به انواع
تهدیدات سرویس های اینترنتی اشاره و اضافه کرد: مشکلاتی از جمله خرابی
تجهیزات و برنامه‌های کاربردی، خطاهای انسانی، حملات اینترنتی و بلایای
طبیعی با نابودی داده‌ها یا از دسترس خارج کردن سرویس‌ ها، تهدیداتی کاملا
جدی در این حوزه به شمار می‌روند.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای اظهار داشت: همایش تداوم کسب و کار تلاش
دارد با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان، سازمان ‌ها را با بزرگی این
تهدیدات، بحران های ناشی از آن و راه‌های مقابله با آنها آشنا کند تا در
صورت وقوع، همواره آمادگی بالایی برای واکنش مناسب و به موقع به حوادث و
بازگرداندن سیستم به سطح عملیاتی از پیش تعریف شده، وجود داشته باشند.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها