پیش‌بینی‌های میلیارد دلاری از بازار رصد زمین

0 28

بازار جهانی داده‌ها و خدمات تجاری رصد زمین تا سال ۲۰۳۲ به ۷.۶ میلیارد دلار می‌رسد. چشم انداز بازار داده در سال ۲۰۲۲ معادل ۱.۷۸ میلیارد دلار بود و طبق پیش‌بینی‌ها ارزش آن تا سال ۲۰۳۲ از ۲.۷ میلیارد دلار فراتر می‌رود و در طول دهه با نرخ رشد مرکب سالانه ۴ درصد رشد می‌کند. به موازات آن، ارزش بازار خدمات که در سال ۲۰۲۲، معادل ۲.۸۶ میلیارد دلار بوده، طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۳۲، به ۴.۹ میلیارد دلار می‌رسد که نشان‌دهنده رشد با نرخ رشد مرکب سالانه ۶ درصد است.

در همین رابطه بخوانید: زمین را به‌صورت زنده از ایستگاه فضایی بین‌المللی مشاهده کنید

بخش خدمات ارزش افزوده (VAS) تجاری به دلیل ماهیت خود، پراکنده باقی مانده است. دفاع نیز که مهم‌ترین بخش تجارت بنگاه به دولت (B2G) به شمار می‌رود ارزش آن در سال ۲۰۲۲ معادل ۲ میلیارد دلار بوده است. علی‌رغم نرخ رشد متوسط، انتظار می‌رود که بازار دفاعی شاهد افزایش خالص قابل توجهی به میزان ۹۱۰ میلیون دلار بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۳۲ باشد که عمدتا به نرخ رشد مرکب سالانه ۴ درصدی بخش دفاعی آمریکا نسبت داده می‌شود.

نرخ رشد مرکب سالانه میزان رشد سرمایه سرمایه‌گذار است که در اصطلاح به عنوان سود سالانه از آن یاد می‌شود و در واقعیت محاسبه سرمایه‌گذاری بیش از یک سال، از اولین روز سرمایه‌گذاری تا پایان حداقل دو سال (با فرض اینکه دوره سرمایه‌گذاری ۲ سال بوده که می‌تواند بیشتر هم باشد) محاسبه می‌شود؛ یا به معنی دیگر اصل سرمایه باسود آن مجددا در سال جدید دوباره سرمایه‌گذاری می‌شود.

پیش‌بینی بازار رصد زمین

در حالی که آمریکای شمالی تقریبا ۴۵ درصد از درآمد را تشکیل می‌دهد اروپا ۲۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و شاهد تغییر تقاضا از داده‌ها به خدمات اطلاعاتی مبتنی بر عرضه مقرون به صرفه است. در همین حال، بازارهای آسیایی به رهبری چین، ژاپن و کره جنوبی، به دلیل استفاده داخلی و پتانسیل رو به رشد صادرات، برای رشد قوی آماده هستند.

داده‌های رصد زمین و بازار خدمات
داده‌های رصد زمین و بازار خدمات

اپراتورهای تجاری در حال بازسازی، کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی منابع با تمرکز بر اجرا هستند. در سال جاری شرکت‌های آمریکایی مانند ماکسار (Maxar)، بلاک‌اسکای (BlackSky) و پلنت (Planet)، شرکت آرژانتینی ستلاجیک (Satellogic) و ایرباس سازمان‌های خود را به گونه‌ای تطبیق داده‌اند که پویایی بازار کندتر و چشم‌انداز رقابتی فزاینده‌ای را منعکس کنند.

هم‌سویی امنیت، پایداری و دیجیتالی شدن به یک سامانه پشتیبانی محوری تبدیل می شود که پویایی بازار را هدایت می‌کند. تکامل بازار رصد زمین همچنان توسط یک تعامل حساس بین واقعیت‌های اقتصادی، پویایی‌های ژئوپلیتیکی، پیشرفت‌های فناوری و تغییر تقاضای مصرف‌کننده شکل می‌گیرد.

منبع euroconsult wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76711
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها