رکوردشکنی اسپیس‌ایکس؛ ۳ ماموریت فضایی طی ۲۴ ساعت

0 50

شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) در کمتر از ۲۴ ساعت ۳ ماموریت فضایی انجام داد. این شرکت نخست کپسول حامل فضانوردان ماموریت کرو-۸ را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به فضا فرستاد.

در همین رابطه بخوانید: آنچه لازم است درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدانیم

به طور دقیق، یک ماهواره‌بر فالکون ۹ (Falcon 9) اسپیس ایکس همراه ۴ فضانورد ماموریت کرو-۸ ( Crew-۸) در ساعت ۳:۵۳ دقیقه ‍۱۴اسفند به وقت گرینویچ دیروز از پد ۳۹A مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد. پس از آن و در ساعت ۲۲:۰۵ دقیقه به وقت گرینویچ یک محموله بزرگ از ماهواره‌ها را برای مشتریان خصوصی به مدار زمین برد. ماموریت Transporter-۱۰ از مقر فضایی وندربرگ در کالیفرنیا آغاز شد.

ماموریت‌های اسپیس‌ایکس

Transporter-۱۰ماموریتی است که طی آن چند محموله کوچک‌تر برای شرکت‌های دیگر به فضا فرستاده می‌شود. در این عملیات ۵۳ محموله از جمله فضاپیمای Jackal متعلق به True Anomaly، طیفی از ماهواره‌های کیوب‌ست و نانوست و همچنین ماهواره Aires که به نوبه خود چند بار را حمل می‌کند، به فضا فرستاده شدند.

۴ فضانورد ماموریت کرو-۸
۴ فضانورد ماموریت کرو-۸

حدود ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه پس از پرتاب، بوستر اول اسپیس ایکس روی زمین فرود آمد. ۵۳ ماهواره ۲ ساعت پس از پرتاب از بوستر دوم ماهواره‌بر اسپیس ایکس جدا شدند. این بیستمین پرتاب فالکون ۹ اسپیس ایکس در ۲۰۲۴ است. این شرکت قصد دارد ۱۴۴ پرتاب در سال جاری میلادی انجام دهد.

اما فعالیت اسپیس ایکس به همین جا ختم نشد و اسپیس ایکس ۲۳ ماهواره استارلینک را در ساعت ۲۳:۵۶ دقیقه به وقت گرینویچ به مدار زمین برد. این پرتاب از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا انجام شد. حدود ۸ دقیقه پس از پرتاب، بوستر اول ماهواره‌بر به زمین بازگشت.

این ماموریت نیز سر وقت انجام شد و اسپیس ایکس در کل ۳ ماهواره‌بر فالکون ۹ را در بازه زمانی کمتر از ۲۴ ساعت به مدار زمین فرستاد.

منبع khabaronline
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=77413
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها