ماهواره‌ها بر هواپیماها نظارت می‌کنند

0 108

شرکت آمریکایی اسپایر گلوبال سامانه‌ای طراحی خواهد کرد که با استفاده از ماهواره‌ها، بر پروازهای سراسر جهان به صورت زنده نظارت می‌کند. انتظار می‌رود سامانه مذکور به نام اوریالو، پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین سامانه برای نظارت هواپیماهای غیرنظامی با قابلیت ردیابی هواپیما به صورت زنده از بلند شدن تا فرود باشد. این شرکت همچنین مدل نمایشگر در مدار نیز برای سامانه مذکور می‌سازد.

در همین رابطه بخوانید: اولین منظومه ماهواره‌ای در اعماق فضا ایجاد می‌شود

پروژه اوریالو (Eurialo)

اوریالو موقعیت دقیق هواپیما را با تعیین موقعیت جغرافیایی سیگنال‌های فرکانس رادیویی آن تعیین می‌کند. به این ترتیب یک ارزیابی مستقل از موقعیت هواپیما برای تکمیل سامانه‌های کنترل کنونی انجام می‌شود که اغلب بر موقعیت‌های گزارش‌شده توسط خود هواپیماها متکی هستند. موقعیت‌های گزارش‌شده، از سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی به دست می‌آیند.

پروژه اوریالو
پروژه اوریالو

شرکت آمریکایی اسپایر (Spire) ابتدا ماموریت و طراحی سامانه یادشده را برای یک منظومه ماهواره‌ای عملیاتی توسعه خواهد داد و سپس یک ماموریت آزمایشی را انجام می‌دهد که صحت عملکرد خدمات و فناوری‌های حیاتی را بررسی می‌کند.

این قرارداد مابین اسپایر و آژانس فضایی اروپا (ESA) منعقد شده است و پروژه مذکور عمدتا توسط آژانس فضایی آلمان (DLR) تامین مالی می‌شود.

منبع asdnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=74895
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها