اینترنت ماهواره‌ای در مالزی تا سال ۲۰۲۵

0 113

انتظار می‌رود اپراتورهای مخابراتی مالزی تا سال ۲۰۲۵ خدمات اینترنت مبتنی بر ماهواره را به طور مستقیم برای دستگاه‌های تلفن همراه ارائه دهند تا اتصال به اینترنت برای مناطق دورافتاده این کشور نیز امکان‌پذیر شود. در همین حال، پنج اپراتور مخابراتی مالزی یک قرارداد حق سهام با شرکت دولتی دیجیتال نشنال برهاد، ارائه‌دهنده 5G به صورت عمده، امضا کردند و مجموعا ۷۰ درصد مالکیت را به دست آوردند. وزارت دارایی این کشور ۳۰ درصد باقی‌مانده را در اختیار دارد.

به گفته فهمی فاضل، وزیر ارتباطات و دیجیتال مالزی، دولت مذکور در حال حاضر به دنبال فناوری‌هایی است که امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را فراهم می‌کند. او معتقد است خدمات ماهواره‌ای دسترسی به اینترنت را در یک منطقه دورافتاده نیز امکان‌پذیر خواهد کرد. اینترنت ماهواره‌ای توانایی انتقال و دریافت داده‌ها از یک دیش ماهواره‌ای نسبتا کوچک روی زمین و برقراری ارتباط با ماهواره است.

همکاری‌ها در مالزی برای شبکه 5G

شرکت‌های مالزیایی سلکام‌دیجی (CelcomDigi)، تلکام مالیژا (Telekom Malaysia)، مکسیز (Maxis)، یو موبایل (U Mobile) و YTL قرارداد اشتراک سهام مربوطه را امضا و توافق کردند که هر یک ۱۴ درصد از سهام شرکت دیجیتال نشنال برهاد (DNB سرواژه Digital Nasional Berhad) را بر عهده بگیرند. هر اپراتور ۵۰ میلیون دلار آمریکا (در مجموع ۲۴۸.۵ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری خواهد کرد که برای نیازهای مالی DNB استفاده می‌شود. قرارداد اشتراک سهام شرایطی را مشخص می‌کند که بر اساس آن سرمایه‌گذار با خرید سهام از یک شرکت خصوصی موافقت می‌کند.

همکاری‌ها در مالزی برای شبکه 5Gبه گفته فهمی فاضل، ۲.۷ درصد از مناطق این کشور همچنان به 4G نیاز دارند. با نهایی شدن قرارداد اشتراک سهام، اکنون راه برای ظهور اپراتور دوم 5G در مالزی برای رقابت با DNB باز است. شبکه 5G سازمان مذکور ۸۰ درصد مناطق پرجمعیت این کشور را پوشش می‌دهد.

پوشش شبکه DNB در حال حاضر ۷۳ درصد است و تعداد واقعی مشترکین 5G در پایان اکتبر۲۰۲۳، ۳.۶ میلیون گزارش شده است که ۱۰.۸ درصد نفوذ به بازار را شامل می‌شود.

منبع lightreading wikipedia turtons
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76809
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها