امارات متحدۀ عربی به سنتینل آسیا پیوست

0 652
مریم فخیمی:مرکز فضایی محمد بن راشد امارت به سازمان همکاری سنتینل آسیا پیوست. همکاری امارات با طرح بین‌المللی سنتینل آسیا، منطبق بر ارائه کمک‌های بشردوستانه در قالب‌های مختلف، برای مقابله با بلایای طبیعی در جهان است. 

سنتینل آسیا (Sentinel-Asia)، همکاری بین سازمان‌های فضایی، سازمان‌های مدیریت بحران و سازمان‌های بین‌المللی برای استفاده از فناوری‌های سنجش از راه دور و فناوری Web-GIS برای پشتیبانی از مدیریت بحران در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است. اهداف آن عبارتند از:

  • بهبود ایمنی در جامعه توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و فناوری‌های فضایی
  • بهبود سرعت، دقت و آمادگی در برابر بلایای طبیعی و هشدار اولیه
  • کاهش تعداد قربانیان و زیان‌های اجتماعی‌اقتصادی 
این مرکز از طریق ارائه اطلاعات با وضوح بالا توسط دبی‌ست -2 «DubaiSat-2»، برای حمایت از کاهش خطرات بلایای طبیعی به این طرح پیوست.
هماهنگی و همکاری میان سازمان‌ها و مراکز کنترل ماهواره‌های سنجش از دور، گامی مهم برای کمک به پیش‌بینی و مدیریت بحران‌ است.
در کنار توان پیشبینی دقیق و آمادگی جامع برای مقابله با هر گونه فاجعه،  تکنیک سنجش از راه دور قادر است بر موانع زمین‌شناسی و خطرات طبیعی نیز غلبه کند. 
به گفته مسئولان مرکز فضایی بن راشد، امارات متحده عربی دارای ظرفیت کامل برای کنترل و ارائه اطلاعات و فناوری‌های فضایی که از مدیریت بحران در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند، است.
 
ماهواره دبی‌ست-2 متعلق به مرکزفضایی بن راشد است که با کمک کره جنوبی ساخته و در سال 2013 توسط روسیه به مدار ۶۰۰ کیلومتری خورشید آهنگ پرتاب شد. این ماهواره ۳۰۰ کیلوگرمی تصاویری با قدرت تفکیک مکانی ۱ متر از زمین تهیه می‌کند. از این تصاویرمی‌توان برای برنامه‌ریزی شهری، نقشه‌برداری، نظارت بر تغییرات محیطی و مدیریت بحران در هنگام وقوع بالای طبیعی استفاده کرد.
منبع spacewatchme
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=3560
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها