بهره‌برداری از ماهواره تصویربرداری پیشرفته چین

0 1,266

به گزارش امورخارجه علوم، فناوری صنایع دفاع ملی چین، اولین ماهواره تصویربرداری پیشرفته مجهز به رادار روزنه مصنوعی چین (SAR) پس از طی کلیه آزمایشات مداری، اکنون به بهره‌برداری رسیده است. ماهواره Gaofen-3 در تاریخ ۱۰ اگوست ۲۰۱۶ از مرکز پرتاب ماهواره شهر تایوان به وسیله راکت “لانگ مارچ ۴ج” و با وزنی در حدود ۲۹۴۸کیلوگرم  به فضا پرتاب و در ارتفاع 740 کیلومتری سطح زمین قرار گرفت.

Tong Xudong یکی از مهندسان ارشد دولت اظهار داشت که این ماهواره می‌تواند به طور بیست و چهار ساعته از کره زمین تصویربرداری کرده و اطلاعات به دست آمده از این ماهواره در حوزه‌های مختلفی مانند بررسی سطح زمین، اکتشاف منابع ، پیش‌بینی شرایط آب و هوا مطالعه منابع آب و پیش‌بینی بلایای طبیعی قابل استفاده است. این ماهواره اولین ماهواره سنجش از راه دور چین در مدار پایینی زمین است که دارای طول عمر طولانی است. ماهواره  3Gaofen- که معنی آن به زبان چینی، وضوح بالا می‌باشد، ماهواره باند C مجهز به رادار SAR و با قدرت تفکیک یک متری و همچنین دارای طول عمر 8 ساله است.

ماهواره فوق‌الذکر با 12 حالت مختلف، دارای بیشترین حالات تصویربرداری در میان خانواده ماهواره SAR محسوب می‌شود. این ماهواره سنجشی، قادر است آزادانه بین حالت‌های مختلف تصویربرداری سوئیچ کند و تصاویر عریضی از زمین و آبها و همچنین عکس‌های دقیقی از مناطق خاص ثبت کند. محدوده قدرت تفکیک فضایی این ماهواره بین 1 متر و 500 متر می‌باشد و وسیعترین نوار دید آن نیز 650 کیلومتر اعلام شده است.

به گفته دولت، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ماهواره Gaofen-5 نیز در سپتامبر سال 2017 به فضا پرتاب خواهد شد.

منبع chinadaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=819
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها