از اولین سامانه خودران برای ماهواره‌ها رونمایی شد

0 25

استارت‌آپ آمریکایی بنچ‌مارک اسپیس از راه‌اندازی تجاری اولین سامانه کنترل پیشران با قابلیت مدیریت مانورهای ماهواره‌ای بسیار دقیق و سفر در فضای شلوغ خبر داد. ماهوار‌ها با استفاده از پیشرانه هوشمند اسمارت ای‌‌آی‌ام برای مانورهای فضایی خودران، به پایداری فضا و مدیریت زباله‌ها کمک و عملیات فضاپیما را ساده می‌کند.

این شرکت انتظار دارد اولین سامانه‌های اسمارت ای‌‌آی‌ام (SmartAIM) که قابلیت‌های جلوگیری از برخورد و نگه‌داشتن ایستگاه در فضا را در بر می‌گیرند، در سال آینده پرتاب شوند. نقشه راه فناوری این شرکت شامل ویژگی‌های نسل بعدی با عملکردهای اپراتور کمکی پیشرفته و هدایت خودکار در اواخر ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ است.

سامانه خودران ماهواره

دستگاه هوشمند هدایت، ناوبری ماهواره‌ای و کنترل SmartAIM روی جریان‌های متعدد داده‌های در لحظه از حسگرهای داخلی و رله‌های داده اجرا می‌شود که آگاهی موقعیتی زنده‌ای را ارائه می‌دهد. فیدهای اطلاعات با تاخیر پایین و پردازش درونی، شامل وضعیت پیشرانه و ماهواره و مسیرهای سفر کارآمد است.

سامانه خودران ماهواره
سامانه خودران ماهواره

SmartAIM یک دستگاه کنترل نرم‌افزاری داخلی دارد که در سامانه‌های پیشرانه شیمیایی غیر سمی، الکتریکی و هیبریدی بنچ‌مارک اسپیس (Benchmark Space Systems) تعبیه شده است و هزینه‌های عملیاتی و زمان‌ مرتبط با برنامه‌ریزی ماموریت و یکپارچه‌سازی سامانه را کاهش می‌دهد.

منبع asdnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=74972
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها