سند جامع توسعه، محور اصلی اقدامات پژوهشگاه هوافضا

0 711

دکتر فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، در گفتگو با خبرنگار اسپاش درباره سیاست های راهبردی پژوهشگاه هوافضا در حوزه فن آوری گفت: محوراصلی اقدامات این پژوهشگاه، انجام پروژه های عنوان شده در سند جامع هوافضا است.
وی افزود: وزارت علوم توسعه مرزهای دانش هوافضا ، رسیدن به پنج پژوهشگاه برتر ملی در داخل کشور و عضویت در 200 مرکز برتر بین‌المللی را از جمله اقدامات پژوهشگاه هوافضا دانسته و ما نیز طبق ابلاغیه وزارت علوم در حال پیگیری این موارد هستیم.
رئیس پژوهشگاه هوافضا تلاش برای ایجاد آزمایشگاه فضایی با راکت های کاوش و اعزام انسان به فضا طبق سند جامع توسعه را از دیگر گام‌های این پژوهشگاه دانسته و تصریح کرد: تولید مقالات IsI  وIsC  و اسکوپوس و همچنین ثبت تعدای مشخص پتنت، تالیف کتاب، برگزاری کنفرانس ها، نشست های علمی و ایجاد باشگاه هوافضا  در دستور کار قرار گرفته است.
امی در ادامه با اشاره به ایجاد باشگاه هوافضا به صورت یک شرکت سهامی با حضورسهامدارانی داخلی از پژوهشگاه هوافضا وکشورهای خارجی، خاطر نشان کرد: جهت گیری مقالات  IsI  وIsC  با توجه به نیاز کشوربوده که به صورت پروژهای کلان طرح، پروژه های توان‌مند ساز و صنعتی تعریف شده‌اند.
وی با بیان اینکه نگاه پروژهای کلان طرح‌ها و توانمند سازبه پروژهای داخل سند توسعه است، اظهار داشت: پروژهای صنعتی برخلاف این دو طرح، نگاهی به فن آوری داشته و چندان در توسعه مرزهای دانش  نفش ندارد.
امی پروژه های مستقل را از دیگرخروجی مقالات IsI  وIsC  عنوان کرده و گفت: تولید مقالات علمی بر اساس توانمندی اعضای هیات علمی تعریف و مقرر شده که این افراد به طور مستمر 36 ساعت در ماه بر روی پروژه های صنعتی، توانمند ساز و مستقل وقت بگذارند.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به مشخص شدن موضوعات مقالات علمی ، ادامه داد: پروژه‌های توان‌مند سازشامل انتقال فن آوری طراحی هواپیمای سبک به داخل کشور و ثبت قوانین و استانداردهای مورد نیاز این پروژه ها است.
وی در توضیح چگونگی ثبت قوانین  و استانداردها، گفت:  با توجه به گسترش صنعت هوا فضا ، تولید انبوه پهباد‌ها در کشور و نیاز به اتوبان‌های هوایی به زودی پژوهشکده ایمنی و استاندارد  ایجاد خواهد شد. 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4136
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها