سیاست های فضایی ترامپ

0 494

ترامپ که در ماه ژوئن ۲۰۱۵ فعالیت‌های تبلیغاتی خود را  به‌صورت رسمی  آغاز کرد، کمتر به موضوع فضا پرداخته و در جواب سئوالات مربوط به مباحث فضایی نظامی و غیرنظامی به ارائه پاسخ‌های کوتاه بسنده کرده بود. اما  در چند هفته باقی‌ مانده تا انتخابات موضوع فضا را به‌صورت جدی‌تری مورد توجه قرار داد و رابرت واکر که از اعضای پیشین کنگره است را به‌عنوان مشاور سیاست‌های فضایی خود معرفی نمود. 


رابرت واکر

واکر اظهار داشته است سیاست‌های جدیدی را تدوین نموده که تغییرات اساسی در حوزه فضا ایجاد خواهد کرد. وی این سیاست‌گذاری جدید را در در ۹ زمینه اساسی به شرح زیر توضیح داده است:
 
1.”تعهد به برتری جهانی  در حوزه  فضا ” که به گفته واکر “فناوری، امنیت و مشاغل” مورد نیاز آمریکا را در قرن ۲۱ مهیا خواهد کرد.

2.آغاز به کار مجدد شورای ملی فضایی با نظارت معاون رئیس جمهور به‌منظور نظارت بر فعالیت‌های فضایی دولت و در نتیجه افزایش کارآمدی و کاهش کمبودها. این شورا آخرین بار در زمان ریاست جمهوری جرج بوش فعالیت داشته است.

3.”اکتشاف سامانه خورشیدی از طریق اعزام انسان به فضا ” که به اظهار واکر افزون بر اعزام انسان به مریخ، موجب توسعه چشمگیر در حوزه فناوری خواهد شد.

4.استفاده از بودجه ناسا در حوزه “دستاوردهای مربوط به اعماق فضا” به‌جای استفاده در زمینه تحقیقات آب و هوایی و علوم زمینی. به گفته واکر بهتر است برخی از مأموریت‌های علوم زمینی ناسا از سوی اداره ملی اقیانوسی و جوی انجام بشود. اگرچه ممکن است برای انجام این انتقال لازم باشد، اصلاحاتی در زمینه بودجه انجام بشود.

5.توسعه فناوری ماهواره‌های کوچک که موجب تقویت بخش نظامی و توسعه فناوری خدمات‌رسانی به ماهواره‌ها خواهد شد.

6.کسب جایگاه برتر جهانی در حوزه فناوری‌های مافوق صوت، از جمله برای کاربردهای نظامی.

7.ایجاد امکان دسترسی و فعالیت در مدار نزدیک به زمین برای بخش تجاری.

8.بررسی همکاری با شرکای عمومی و خصوصی بیشتر در زمینه عملیات و بودجه ایستگاه بین‌المللی فضایی، از جمله افزایش طول عمر ایستگاه.

9.الزام تمامی سازمان‌های فدرال به تدوین برنامه‌های لازم برای تشریح چگونگی استفاده از دارایی‌های فضایی و پیشرفت‌های فضایی در پیشبرد مأموریت‌ها.

 
 

 شایان ذکر است واکر هنوز به بودجه در نظر گرفته شده برای ناسا اشاره‌ای نکرده است.

منبع پژوهشگاه فضایی
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=207
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها