راه اندازی ۴۴۲۵ ماهواره برای ارائه اینترنت جهانی از فضا

0 591

«ایلان ماسک» بنیان گذار شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) اخیراً اعلام کرد قصد دارد خدمات اینترنت ارزان قیمت را در سراسر جهان از طریق فضا ارائه دهد.
شرکت پرتاب موشک اسپیس ایکس، از دولت ایالات متحده برای راه اندازی ۴۴۲۵ ماهواره در مدار زمین مجوزکسب نموده تا به این ترتیب اینترنت با سرعت بالا را به تمام جهان عرضه نماید. این رقم فراتر از تعداد کل ماهواره‌های موجود در مدار زمین است.
این شرکت بیان داشت: «این سیستم برای ارائه طیف گسترده‌ای از پهنای باند و خدمات ارتباطاتی برای کاربران مسکونی، تجاری، سازمانی، دولتی و حرفه‌ای در سراسر جهان طراحی شده است.»

دی ماه سال گذشته، برای این پروژه حداقل ۱۰ دلار میلیارد برآورد هزینه شد اما امسال هنوز به برآورد هزینه و یا تأمین مالی این طرح هیچ اشاره‌ای نشده است.
این ماهواره‌ها قرار است در ارتفاع‌های مختلف از ۱۱۵۰ کیلومتر تا ۱۲۷۵ کیلومتر در بالای زمین قرار داده شوند. هر ماهواره ۳۸۶ کیلوگرم وزن خواهد داشت و می‌تواند یک فضای ۲۱۲۰ کیلومتری را پوشش دهد.
اگر این پروژه با موفقیت همراه باشد، تعداد ماهواره‌های موجود در مدار زمین به بیش از ۳۰۰٪ افزایش می‌یابد که در مجموع یک شبکه اینترنت جهانی با سرعت ۱ گیگابیت در ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند.
اسپیس ایکس، تنها شرکتی نیست که به دنبال روش‌های جاه طلبانه برای ارائه اینترنت از طریق فضا است؛ شرکت وان وب- با حمایت از شرکت‌های ایرباس، ویرجین و کوآلکام و بوئینگ هم برای حمایت از اینترنت ماهواره‌ای تلاش‌های زیادی نموده‌اند.

منبع هم رسان
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=218
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها