موضع روسیه در مورد استقرار سلاح هسته‌ای در فضا

0 76

رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین (Vladimir Vladimirovich Putin) به‌تازگی تاکید کرد مسکو قاطعانه مخالف استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا بوده و خواهد بود. او این اظهارات را در جریان دیدار با وزیر دفاعش، سرگئی شویگو (Sergei Kuzhugetovich Shoigu) بیان کرد.

هفته گذشته مقام‌های آمریکایی مدعی شدند روسیه در حال توسعه سلاح ضدماهواره‌ای جدید است اما هنوز آن را مستقر نکرده است. رسانه‌ای آمریکا ادعا کرده بودند این سلاح مجهز به کلاهک هسته‌ای است.

در همین رابطه بخوانید: پیشنهاد قرار دادن سلاح هسته‌ای در فضا برای مقابله با انقراض بشر!

استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا

جان کربی (John F. Kirby)، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفته است: «دولت آمریکا این تحولات را بسیار جدی می‌داند و رئیس‌جمهور دستور تعامل دیپلماتیک مستقیم با روسیه در خصوص این تهدید را داده است.»

روسیه و سلاح هسته‌ای در فضا
روسیه و سلاح هسته‌ای در فضا

پوتین در پاسخ به این ادعاها، خواستار پایندی به توافقات بین‌المللی درباره تسلیحات فضایی شد و گفت روسیه بارها پیشنهاد کار مشترک برای تقویت این توافقات را داده است. وزیر دفاع روسیه هم گفت: «اول اینکه ما تسلیحات هسته‌ای در فضا نداریم؛ دوم این که آن‌ها (آمریکایی‌ها) می‌دانند نداریم.. اما سروصدای بیخودی به پا می‌کنند.»

او همچنین اظهارات مقام‌های روس را مبنی بر اینکه این اظهارات حقه واشنگتن با هدف ترساندن قانونگذاران آمریکا برای تصویب بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است، تکرار کرد.

بر اساس معاهده فضایی ۱۹۶۷، امضاکنندگان قرارداد از جمله روسیه و آمریکا از استقرار هرگونه سلاح هسته‌ای و یا تسلیحات کشتار جمعی در مدار زمین منع شده‌اند.

منبع mashreghnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=77134
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها