تصاویر فضایی (25) + عکس

0 2,116

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های  رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم. عکس های امروز به کوشش اوشین زاکاریان است.
این شما و عکس های جذاب امروز:

1-رد ستارگان و چرخش آنها در آسمان قشم: این تصویر نشان دهنده بیداری دشت در دل شب است،نمایشگر زندگی پویا در تاریکی آسمان است و جلوه ی زیبایی طبیعت در این تصویر رخ نمایان ده است.


2- البرز سیاه و سفید: این تصویر زیبا در طبیعت بکر دامنه ی رشته کوه های البرز گرفته شده است. از این نما قله ی دماوند، بلندترین نقطه ی ایران به ارتفاع 5670 مشخص است و نماینگر استواری ایران عزیز در برابر سختی ها می باشد.

3- زهره و مشتری و ستارگان در دل آسمان: در این عکس جذاب حضور همزمان سیاره ی زهره و مشتری در بالای کلیسای قدیمی و مشهور استیانوس ، منظره ای خیره کننده را رقم زده است.
کلیسای سن استپانوس، یا کلیسای استفانوس مقدس دومین کلیسای مهم ارمنی‌های ایران است که از نظر اهمیت بعد از قره‌کلیسا قرار می‌گیرد.این بنا در استان آذربایجان شرقی در ۱۷ کیلومتری غرب شهر جلفا و در فاصله ۳ کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس در محلی به نام «قزل وانک» (صومعه سرخ) واقع شده‌است


4- آسمان زمستانی پر ستاره:
این عکس نجومی در نزدیکی رشته کوه های البرز به ثبت رسیده است.

اوشین زاکاریان عضو پروژه بین‌المللی جهان در شب عکاس دلباخته طبيعت و آسمان شب است که هر گوشه و کناری درايران را برای جستجوی مناظر بکری که زير آسمان پر ستاره شب به تصوير بکشد، پيموده است. علاقه اصلی او به تصوير کردن آثار تاريخی ايران در شب و نشان دادن جلوه های معنوی و صلح آميز آسمان‌شب در جایگاه بخشی از طبيعت است. عکس‌های زاکاریان جلوه‌های هنر و علم را در هم می‌آمیزد. او گرایش خاصی به عکاسی سیاه و سفید دارد و در عصر دیجیتال در کنار دوربین‌های دیجیتال خود هنوز به دوربین‌های آنالوگ و کار با فیلم (در قطع متوسط) ایمان دارد و برخی از آثار او در وبسایت با این دوربینها تهیه شده‌اند.


5- هلال ماه در غروب دل انگیز پاییزی: این تصویر با شکوه در دره گرند کنیون گرفته شده است.

گرند کنیون (به انگلیسی: Grand Canyon) یک دره است که میان آن رود کلرادو قرار دارد و در ایالت آریزونا، آمریکا قرار دارد. بخشی بزرگی از گرند کنیون در پارک ملی گرند کنیون قرار دارد که یکی از اولین پارک‌های ملی در آمریکا است.

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1059
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها