بوی شکست عظیم استارلینک در جذب مشتریان اینترنت ماهواره‌ای

0 127

گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت اسپیس‌ایکس در دستیابی به ارقامی که برای کسب درآمد از اینترنت ماهواره‌ای استارلینگ پیش‌بینی کرده بود با شکست مواجه شده است. در گزارشی از شکست برآورد‌های تجاری اسپیس‌ایکس درباره مشتریان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نوشته شده که این شرکت توانسته است تنها یک‌ بیستم از مشترکان تخمین‌زده‌شده را جذب کند.

بر اساس یکی از این برآورد‌ها در سال ۲۰۱۵، این مجموعه تصور می‌کرد تا پایان سال ۲۰۲۲ بتواند ضمن جذب ۲۰ میلیون مشترک، درآمد ۱۲ میلیارد دلاری و سود عملیاتی ۷ میلیارد دلاری کسب کند.

در همین رابطه بخوانید: آنچه لازم است درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدانیم

به گفته جاناتان هوفلر (Jonathan Hoefler)، معاون اسپیس‌ایکس، استارلینک در حال حاضر بیش از ۱/۵ میلیون مشترک دارد که شامل کاربران خانگی و مشتریان تجاری می‌شوند. او ابراز امیدواری کرد که در آینده این تعداد به میلیون‌ها مشترک برسد. همچنین گوین شات‌ول (Gwynne Shotwell)، مدیر ارشد عملیاتی اسپیس‌ایکس، انتظار دارد منظومه ماهواره‌ای استارلینک در سال جاری به سوددهی برسد.

شکست عظیم استارلینک در جذب مشتریان اینترنت ماهواره ای

برخی گزارش‌های منتشرشده از اسپیس‌ایکس نشان می‌دهند این مجموعه در بازه سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ توانسته از مجموع درآمد ۱/۵ میلیارد دلاری خود ۵۵ میلیون دلار سود کسب کند. استارلینک در حال حاضر با بیش ۴۷۰۰ ماهواره، بزرگ‌ترین شبکه پهن‌باند را در مدار لئو در اختیار دارد و برای افرادی که امکان دسترسی به اینترنت را از طریق شیوه‌های معمول ندارند، می‌تواند بهترین و پرسرعت‌ترین گزینه به حساب بیاید.

اسپس‌ایکس، در حال مقابله با وضعیتی است که برخی منتقدان سال‌ها به آن اشاره می‌کردند بیشتر جمعیت جهان که استارلینک می‌تواند به‌عنوان مشترک روی آن‌ها حساب کند در شهر‌ها زندگی می‌کنند؛ جایی که امکان دسترسی به اینترنت از طریق شیوه‌های ارزان‌تر، پرسرعت‌تر و بدون تجهیزات ویژه مهیاست. با این حال تاثیر این فناوری در موقعیت‌های ویژه مانند جنگ روسیه علیه اوکراین غیرقابل انکار بوده است.

کشور‌هایی با زیرساخت‌های توسعه‌نیافته مانند عراق نیز علاقه خود را به استفاده از خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای شهروندانشان اعلام کرده‌اند. چندی پیش وزارت ارتباطات عراق از عقد قرارداد با شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات اینترنت ماهواره‌ای از جمله استارلینک با هدف تامین اینترنت مورد نیاز ساکنان این کشور خبر داده بود.

منبع parsine
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75672
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها