منشا فرازمینی برای اجسام ناشناس هوایی پیدا نشد

0 87

در اولین گزارش علنی ناسا در مورد پدیده‌های یوفو، کارشناسان ناسا اذعان کردند که از ماهیت این پدیده‌ها اطلاع ندارند و هیچ نشانه‌ای از منشا فرازمینی پیدا نشده است. این سازمان تیمی را برای مطالعه‌ پدیده‌های هوایی ناشناس تشکیل داده است که وظیفه آن، تهیه گزارش در مورد نحوه‌ جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل بهتر داده‌های مربوط به یوفوها، برای ناسا و سایر سازمان‌های دولتی است.

یوفو شامل هر جسم دیده‌شده در آسمان است که نمی‌توان ماهیت آن را به‌ صورت فوری تشخیص داد. ناسا در سال ۲۰۲۲ با هدف درک بهتر بشقاب پرنده‌ها یا همان چیزی که اکنون محافل رسمی پدیده‌های هوایی ناشناس می‌نامند، یک هیئت مستقل از کارشناسان را گرد هم آورد.

در همین رابطه بخوانید: زیست فرازمینی چیست و آیا فرازمینی‌ها وجود دارند؟

بیل نلسون (Bill Nelson)، مدیر ناسا، می‌گوید: «تیم مطالعاتی مستقل ناسا هیچ مدرکی مبنی بر منشا فرازمینی پدیده‌های ناشناس پیدا نکرد، اما ما همچنان نمی‌دانیم این پدیده‌ها چه هستند.»

اولین گزارش تیم ناسا کمک چندانی به حل معمای یوفو نمی‌کند، اما توصیه‌هایی را در مورد نقش ناسا در پیشبرد مسئله ارائه می‌دهد. گزارش در نتیجه‌گیری استدلال می‌کند که بهترین مشارکت سازمان فضایی آمریکا می‌تواند ارائه‌ داده‌ها و شواهد بهتر از یوفو با استفاده از ماهواره‌های رصد زمین باشد.

تجزیه‌وتحلیل‌ داده‌های یوفوها

در این گزارش آمده است: «در حال‌ حاضر تجزیه‌وتحلیل داده‌های یوفو به دلیل ضعف حسگرها، فقدان ارزیابی‌های متعدد، فقدان فراداده و نبود داده‌های پایه با مشکل مواجه است. انجام یک تلاش هماهنگ برای بهبود تمام جنبه‌ها حیاتی است و تخصص ناسا باید به‌ عنوان بخشی از راهبرد جمع‌آوری داده‌های قوی و نظام‌مند در چارچوب کل دولت استفاده شود.»

یوفو فرازمینی
یوفو فرازمینی

بیل نلسون اضافه کرد: «بیشتر مشاهده‌های یوفو به داده‌های بسیار محدود منجر می‌شود و این امر نتیجه‌گیری علمی در مورد ماهیت این پدیده را دشوار می‌کند. در نتیجه، تیم مطالعاتی مستقل، تعدادی از دانشمندان برجسته‌ جهان، متخصصان داده‌، هوش مصنوعی و متخصصان ایمنی هوافضا را گردهم آورده است.»

یوفوها در چند سال گذشته به دلیل ارائه‌ گزارش‌ها از سوی افراد معتبر نظیر پرسنل سابق جامعه اطلاعاتی و اعضای ارتش، مورد توجه دولت ایالات متحده قرار گرفته‌اند، تا جایی که یک افسر اطلاعاتی سابق پنتاگون، شهادت داد که دولت آمریکا شواهد مربوط به سقوط یوفوها و شواهد بیولوژیکی موجودات غیرانسانی را پنهان کرده است. با این‌ حال، هنوز هیچ مدرک قاطعی برای این ادعاها ارائه نشده است.

منبع zoomit
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75668
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها