ژاپن در ساخت حامل فضایی با سوخت متان با چین و آمریکا رقابت می‌کند

0 32

ژاپن قصد دارد موتوری با سوخت متان برای یک حامل فضایی نسل بعدی توسعه دهد که اولین پرواز آن برای حدود سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی شده است. چین و ایالات متحده در رقابت توسعه چنین حامل‌هایی جلوتر هستند. ژاپن قصد دارد ساخت نمونه اولیه موتور را در اواخر دهه ۲۰۲۰ به اتمام برساند و آزمایش احتراق روی زمین را انجام دهد.

در همین رابطه بخوانید: یک ربات توپی، محموله جذاب کاوشگر هوشمند قمری ژاپن

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) و شرکت چند ملیتی صنایع سنگین میتسوبیشی (Mitsubishi Heavy Industries) به مرکزیت ژاپن طراحی موتور مذکور را تابستان ۲۰۲۳ آغاز کردند.

حامل سوخت متان ژاپن

علاوه بر مطالعه روش‌های احتراق برای موتورهای بزرگ، آن‌ها همچنین در تلاشند تنظیماتی را برای کاهش وزن و هزینه حامل ارائه کنند. مرحله اول این حامل، قابلیت استفاده مجدد را خواهد داشت. از آن جا که متان آسان‌تر از هیدروژن حمل می‌شود و کمتر در معرض انفجار است هزینه‌های پرتاب کاهش می‌یابند. JAXA و Mitsubishi Heavy به دنبال افزایش نیروی رانش تا مقیاس ۱۰۰ تن برای پرتاب حامل‌های بزرگ هستند.

حامل سوخت متان ژاپن
یک حامل سوخت متان ژاپنی

با حامل مذکور هزینه‌ پرتاب به حدود ۱۷ میلیون دلار، یک چهارم هزینه حامل‌ H-IIA و نیمی از حامل H3 کاهش می‌یابد. حامل‌های H-IIA و H3 از حامل‌های مهم ژاپن محسوب می‌شوند.

منبع nikkei
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76315
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها