آمازون و ودافون دسترسی به اینترنت را در مناطق دورافتاده فراهم می‌کنند

0 31

شرکت‌های وداکام و ودافون قصد دارد از کویپر، پروژه اینترنت ماهواره‌ای آمازون، برای گسترش دسترسی خدمات 4G/5G به مشتریان اروپایی و آفریقایی استفاده کنند. این دو شرکت همچنین به وسیله شبکه ماهواره‌ای با پهنای باند بالا و تاخیر کم پروژه کویپر خدمات اتصال 4G/5G را از طریق فیبر یا ریزموج به برخی مناطق ارائه می‌دهند.

در همین رابطه بخوانید: اینترنت ماهواره‌ای و امکان ورود آن به ایران

همکاری آمازون، ودافون و وداکام

پروژه کویپر (Project Kuiper) آنتن‌های سلولی پراکنده جغرافیایی را به شبکه‌های مخابراتی اصلی شرکت‌ها متصل می‌کند. بدین ترتیب این شرکت می‌تواند خدمات 4G/5G را در مکان‌های بیشتری بدون صرف زمان و هزینه ایجاد پیوندهای بی‌سیم مبتنی بر فیبر یا ثابت به شبکه‌های اصلی ارائه دهد. علاوه بر این، آمازون قصد دارد با شرکت چندملیتی ودافون (Vodafone) به مرکزیت بریتانیا همکاری کند تا خدمات پهن باند پرسرعت پروژه کویپر را برای جوامع بدون خدمات و محروم در سراسر جهان عرضه کند.

همکاری آمازون، ودافون و وداکام
آمازون و ودافون

به گفته مارگریتا دلا واله (Margherita Della Valle)، مدیر اجرایی ودافون، ۴۰٪ از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند و همکاری ودافون و پروژه کویپر اتصال تلفن همراه را برای بسیاری از آن‌ها فراهم می‌کند. این کار همچنین به پشتیبانی از جوامع دورافتاده، مدارس و مشاغل آن‌ها، خدمات اضطراری و کمک در هنگام فاجعه می‌پردازد.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76264
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها