حرکت فضاپیمای ناسا به سوی ماه را زنده دنبال کنید+لینک

0 619

در حالی که فضاپیمای اوریون (Orion) ناسا طی ماموریت آرتمیس-۱ (Artemis-1) در سفر خود به سوی ماه قرار دارد، ناسا این امکان را فراهم کرده است تا همه به‌ صورت زنده مسیر آن را دنبال کنند. حامل فضایی SLS (سرواژه Space Launch System) چهارشنبه ۱۶نوامبر (۲۵آبان)‌ فضاپیمای اوریون را از پایگاه فضایی کندی (Kennedy) آمریکا به فضا پرتاب کرد تا اندکی بعد این کپسول بدون سرنشین به تنهایی مسیر خود را به سوی ماه ادامه دهد. برای دنبال کردن ماموریت آرتمیس به صورت زنده کلیک کنید.

فضاپیمای اوریون تا ۲۱نوامبر (۳۰آبان) به ماه خواهد رسید و از فاصله‌ ۱۰۰ کیلومتری بالای سطح آن می‌گذرد؛ جایی که در ادامه با استفاده از نیروی گرانش، در جهت مخالف تا فاصله‌ ۷۰ هزار کیلومتری پیش خواهد رفت.

ماموریت آرتمیس زنده

اگرچه ماموریت آرتمیس-۱ بدون حضور انسان انجام می‌شود و مقدمه‌ای برای ماموریت‌های سرنشین‌دار آینده است، اما مسافرانی از جمله یک مانکن برای بررسی سامانه‌های حیاتی انسان و همچنین عروسک‌های معروفی مانند اسنوپی (Snoopy) و شان گوسفنده (Shaun the Sheep) در فضاپیما هستند.

ماموریت آرتمیس زنده
ماموریت آرتمیس-1

این داده‌های آنلاین، توسط گروهی از مرکز کنترل ماموریت ناسا در مرکز فضایی جانسون (Johnson Space Center) آمریکا تولید می‌شوند. گروه مذکور که عملیات دینامیک پرواز (FDO) نام دارد، مسئول رهگیری مکان و مسیر فضاپیماست.

به گفته‌ ست لمبرت (Seth Lambert)، برنامه‌نویس اوریون و وب‌سایت مدار لحظه‌ای آرتمیس (Artemis Real-time Orbit Website) یا «ارو» (AROW)، این یک راه بسیار قدرتمند برای تعامل با ماموریت آرتمیس و درک کاری است که ناسا می‌کوشد انجام دهد.

منبع digikala
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71178
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها