اولین فضانورد معلول جهان معرفی شد

0 137

آژانس فضایی اروپا (ESA) اولین فضانورد معلول جهان یا پارافضانورد (Parastronaut) را برای شرکت در یک ماموریت فضایی با هدف بررسی محل اقامت فضانوردان دارای معلولیت انتخاب کرد. ESA در مارس۲۰۲۱ برای افراد معلولی که می‌توانند آزمایش‌های فیزیکی و روانی سخت‌گیرانه را پشت سر بگذارند، اما به دلیل کمبود امکانات سخت‌افزاری محدوده شده‌اند، درخواست داوطلب کرده بود.

این آژانس فضایی در برنامه خود، تغییرات و هزینه‌های لازم برای فرستادن فضانوردان معلول به فضا را بررسی خواهد کرد. جان مک فال (John Mcfall) از بین ۲۵۷ شرکت‌کننده انتخاب شده است و در بهار ۲۰۲۳، وارد برنامه آموزشی ۱۲ ماهه در مرکز فضانوردان اروپا واقع در شهر کلن آلمان خواهد شد. اگر شما هم به رشته فضانوردی علاقمندید کلیک کنید.

فضانورد معلول

مک فال ۴۱ ساله که علاقمند به علم و اکتشافات فضایی است، می‌گوید: «چون در ۱۹ سالگی تجربه تصادف با موتور سیکلت را داشته‌ام، مانند زمانی که می‌خواستم به نیروهای مسلح بپیوندم، معلولیت همیشه مرا از انجام این کار منع کرده است.»

فضانورد معلول
اولین فضانورد معلول

پس از تصادف و قطع عضو، مک فال دوباره دویدن را یاد گرفت و موفق شد مدال برنز دوی ۱۰۰ متر بازی‌های پارالمپیک سال ۲۰۰۸ را کسب کند. علاوه بر این، او چندین مدرک پزشکی گرفت و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در سرویس سلامت ملی (NHS) بریتانیا به عنوان یک دکتر پایه مشغول به فعالیت بود. او در حال حاضر به‌ عنوان یک متخصص تروما و ارتوپدی مشغول به کار است.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71193
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها