گردشگری فضایی از راه دور با ربات ژاپنی

0 61

ژاپنی‌ها قصد دارند فناوری گردشگری فضایی از راه دور خود را در موزه فضایی (Space Museum) واقع در مرکز فضایی تانه‌گاشیما (Tanegashima) به‌نمایش بگذارند. شرکت ژاپنی آواتارین (avatarin) و آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن (JAXA) طی یک همکاری در سال ۲۰۲۰ یک ربات در ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌نمایش گذاشته بودند که امکان تجربه سفرهای فضایی از راه دور را فراهم می‌کند.

در این پروژه موسوم به «پروژه آواتار فضایی» (Space Avatar Project) از یک ربات فضایی با قابلیت دسترسی عموم برای ارتباط با فضانوردان در ماژول آزمایش ژاپن موسوم به کیبو (KIBO) استفاده شده است. این سفر فضایی، از راه دور و به‌شکل یک ابزار ارتباطی با استفاده از صفحه نمایشی به‌عنوان یک ربات، از زمین کنترل می‌شود و قابلیت حرکت آزادانه در ایستگاه فضایی را دارد.

به‌گفته این دو نهاد چنین قابلیتی هرچند به‌شکل مجازی به فعالیت شرکت‌های گردشگری فضایی حقیقی مانند ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) و بلو اوریجین (Blue Origin) نیز کمک می‌کند. همچنین کنترل از راه دور به فضانوردان اجازه می‌دهد تا وظایف خود نظیر کنترل امکانات و ماشین‌های فضایی را در ایستگاه‌های فضایی از طریق این ربات انجام دهند. گفتنی است این دو نهاد اکنون با همکاری دانشگاه توکیو (University of Tokyo) توسعه و گسترش بیشتر فناوری‌های خود را هدف قرار داده‌اند.

در همین رابطه بخوانید:

توریست‌های فضایی با مسئولیت خود به فضا سفر می‌کنند

بلو اوریجین اولین مسافران خود را به لبه فضا برد

اولین مسافران فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک به‌همراه بنیان‌گذار این شرکت به لبه فضا رفتند+فیلم

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57543
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها