ناسا اسپیس‌ایکس را برای پرتاب ماهواره هواشناسی خود انتخاب کرد

0 136

ناسا اعلام کرد برای پرتاب ماهواره هواشناسی خود به مدار زمین در سال ۲۰۲۴ شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) را طی توافقی به‌ارزش ۱۵۲.۵ میلیون دلار انتخاب کرده است. به‌گفته آژانس فضایی آمریکا برای پرتاب این ماهواره به‌نام GOES-U (سرواژه Geostationary Environmental Satellite-U) که تصویربرداری‌های پیشرفته و اندازه‌گیری‌های جوی دقیقی را از آب‌وهوای زمین، اقیانوس‌ها و کل زیست بوم کره خاکی فراهم خواهد کرد، از حامل فضایی فالکون هوی (Falcon Heavy) استفاده خواهد شد.

ماهواره GOES-U چهارمین و آخرین ماهواره سری GOES-R است که طی همکاری ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ایالات متحده به فضا پرتاب می‌شود. این ماهواره با اپراتوری اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا زمین را از مدار ژئو در فاصله ۲۲۲۳۶ مایلی پایش می‌کند.

فالکون هوی یک ماهواره‌بر دو مرحله‌ای سوخت مایع است که با طول ۷۰ متر و قطر ۳.۶۶ متر، ۱۴۲۰ تن وزن دارد. این ماهواره‌بر قابلیت بازگشت‌پذیری داشته که در این حالت هزینه هر بار پرتاب آن ۹۰ میلیون دلار است. ماهواره‌بر مذکور اولین بار در سال ۲۰۱۸ پرتاب شد و تاکنون ۳ ماموریت را پشت‌سر گذاشته که در همه آن‌ها موفق عمل کرده است.

منبع digiato space wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=58427
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها