اولین مسافران فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک به‌همراه بنیان‌گذار این شرکت به لبه فضا رفتند+فیلم

0 129

فضاپیمای توریستی شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) روز یکشنبه ۱۱ژوئیه (۲۰تیر) ریچارد برنسون (Richard Branson)، بنیان‌گذار این شرکت، را به‌همراه سه کارمند آن و دو خلبان به لبه فضا برد. طی این عملیات که برنسون آن را «تجربه یک عمر» نامیده است، فضاپیمای وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) از پایگاه اسپیس‌پورت امریکا (Spaceport America) در ایالت نیو مکزیکو درحالی‌که به هواپیمای VMS Eve متعلق به ویرجین گلکتیک متصل بود، تا ارتفاعی مشخص بالا رفت؛ سپس از هواپیما جدا شد و به ارتفاع حدودا ۸۶ کیلومتری سطح زمین رسید.

وی‌اس‌اس یونیتی پس از جدایش از هواپیما در ارتفاع تقریبا ۱۲ کیلومتری از سطح زمین، با روشن کردن موتور خود و رساندن سرعتش به بالاتر از سرعت صوت، مسافران را به لبه فضا رساند. این فضاپیما در نهایت پس از پروازی حدودا ۱ ساعته در همان پایگاه اسپیس‌پورت امریکا فرود آمد. این اولین باری است که فضاپیمای مذکور مسافرانی به‌جز خلبانان را به لبه فضا می‌برد.

وی‌اس‌اس یونیتی فضاپیمایی در کلاس فضاپیمای اسپیس‌شیپ دو (SpaceShipTwo) ویرجین گلکتیک و دومین فضاپیمای ساخته‌شده برای شرکت مذکور جهت انجام پروازهای توریستی است. این فضاپیما طوری طراحی شده است تا توریست‌های فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریست‌ها می‌توانند شرایط بی‌وزنی را تجربه کنند. به‌گفته جرج وایتسایدز (George Whitesides)، مدیرعامل ویرجین گلکتیک، این سفینه‌های فضایی قرار است با انجام سفرهای منظم، هزاران توریست را برای تجربه سفری خاص و متفاوت به لبه فضا بفرستند. اسپیس‌شیپ دو توسط شرکت‌های آمریکایی TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) ساخته شده است و قابلیت حمل ۶ توریست فضایی به‌همراه ۲ خلبان را دارد.

 

espash ، spacenews ، aljazeera ، rocketlaunch

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=18111
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها