آزمایش موشک هایپرسونیک آمریکا شکست خورد

0 287

نیروی هوایی آمریکا در دومین آزمایش موشک هایپرسونیک AGM-183 ARRW شکست خورد. طی این عملیات بمب افکن بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس (Boeing B-52 Stratofortress) موشک AGM-183 ARRW را در آسمان رها کرد، اما بوستر موشک روشن نشد و در نتیجه نیروی هوایی در دومین آزمایش AGM-183 ARRW مانند آزمایش اول که در آوریل سال جاری میلادی صورت گرفت، ناکام ماند.

عملیات مذکور روز ۲۸ژوئیه (۶ مرداد) در منطقه پوینت موگو (Point Mugu) در ایالت کالیفرنیا انجام شد. نیروی هوایی درباره اینکه آیا موشک پس از آزمایش از بین رفته یا بازیابی شده، اطلاعاتی منتشر نکرده است. AGM-183 ARRW را شرکت آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) ساخته است و با برد عملیاتی ۱۶۰۰ کیلومتر، به سرعتی در حدود ۷ ماخ می‌رسد. 

موشک هایپرسونیک چیست؟ مقاله ما را در این باره بخوانید.

وزارت دفاع ایالات متحده درحال‌حاضر توسعه دو نوع موشک هایپرسونیک را دنبال می‌کند؛ موشک‌های بوست گلاید (Boost Glide) و اسکرم جت (Scramjet). موشک‌های بوست گلاید از بوستر برای انتقال سر جنگی به ارتفاع بالایی از جو استفاده می‌کنند؛ جایی که سلاح با سرعت مافوق صوت به زمین بازمی‌گردد. موشک‌های نوع دوم نیز مجهز به موتور اسکرم جت هستند.

نام موتورهای اسکرم‌جت از عبارت Supersonic Combustion Ramjet گرفته شده که به‌معنای «احتراق در سرعت مافوق صوت» است. این‌گونه موتورها در سرعت‌های مافوق صوت به‌کار می‌روند و طرز کار آن‌ها، با تغییراتی، بسیار مشابه موتورهای رَم‌جت (Ramjet) است. رم‌جت ساده‌ترین نوع موتور جت بوده و در آن هوایی که وارد موتور می‌شود به‌خاطر سرعت ورود به مجرای موتور، خودبه‌خود فشرده شده و نیازی به داشتن فشارنده (کمپرسور) نیست.

منبع flightglobal wikipedia espash matrixgames
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=55380
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها