خروج تاریخی فضانوردان از ایستگاه فضایی چین

0 82

بر اساس گزارش آژانس فضایی سرنشین‌دار چین (AEMT) خدمه فضاپیمای شنژو-۱۷ (Shenzhen-17) که در حال حاضر در ایستگاه فضایی چین هستند، دومین ماموریت خارج از ایستگاه فضایی خود را در روز شنبه۱۲اسفند با موفقیت به انجام رساندند. این ماموریت که حدود هشت ساعت به طول انجامید، توسط سه فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی چین و با کمک یک تیم زمینی و بازوی روباتیک ایستگاه فضایی انجام شد.

این نخستین بار است که فضانوردان چینی به تعمیرات خارج از ماژول دست می‌زنند. هدف اصلی این ماموریت تعمیر و بررسی بال خورشیدی ماژول اصلی تیانه بود. به گفته آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، فضانوردان موفق شدند اثرات ناشی از برخورد ذرات شناور را از روی بال خورشیدی ماژول پاکسازی کنند و از کارکرد درست دستگاه مطمئن شوند.

آزمایش‌ها در ایستگاه فضایی چین

خدمه فضاپیمای شنژو-۱۷ در قالب ماموریتی شش‌ماهه از آذرماه سال جاری تا کنون در ایستگاه فضایی چین به سر می‌برند. آن‌ها طبق برنامه، طیف وسیعی از آزمایش‌های فضایی و فناوری را انجام می‌دهند. آن‌ها برای نخستین بار در ۲۱ دسامبر از ماژول اصلی خارج شدند.

ایستگاه فضایی چین
ایستگاه فضایی چین

ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) چین از ایستگاه فضایی بین‌المللی کوچک‌تر است و قرار است حداقل ده سال در مدار بماند. مخالفت ایالات متحده با شرکت چین در برنامه‌های فضایی مرتبط با ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) از دلایل ساخت این ایستگاه فضایی چینی است.

منبع khabaronline
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=77363
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها