درآمد میلیارد دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای 5G

0 109

اپراتورهای مخابراتی با ارائه شبکه‌های ماهواره‌ای 5G منطبق با پروژه مشارکت نسل سوم مابین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰، ۱۷ میلیارد دلار درآمد اضافی کسب خواهند کرد. تحلیلگران تخمین می‌زنند اولین راه‌اندازی تجاری شبکه ماهواره‌ای 5G در سال ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد و تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۱۱۰ میلیون اتصال ماهواره‌ای 5G مطابق با پروژه مشارکت نسل سوم وجود خواهد داشت.

در همین رابطه بخوانید: اولین تماس ماهواره‌ای ۵G با موفقیت انجام شد

پروژه مشارکتی نسل سوم (3GPP) تلفن همراه یک سازمان استانداردسازی است که پروتکل‌های ارتباطی را برای مخابرات سیار توسعه می‌دهد.

از آنجا که تنها اپراتورهای شبکه ماهواره‌ای توانایی راهبری منظومه‌های ماهواره‌ای مربوطه را دارند، اپراتورهای مخابراتی سنتی برای حفظ بقای خود و ایجاد شبکه‌های نوین 5G، باید با انعقاد قراردادهای مشارکت با اپراتورهای شبکه ماهواره‌ای اقدام به پرتاب ماهواره‌های شبکه 5G کنند.

اتصال 5G به عنوان نقطه عطف بزرگ بعدی در توسعه انتقال داده تلفن همراه مطرح می‌شود. در حال حاضر، در سراسر جهان، شبکه‌های 5G زیادی وجود دارند که مبتنی بر زیرساخت‌های 4G هستند و نمی‌توانند ظرفیت کامل زیرساخت‌های اتصال نسل بعدی را درک کنند. 5G حقیقی هنوز در سرتاسر جهان راه‌اندازی نشده است.

مزایای 5G

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) جدیدترین نسل سامانه‌های ارتباطات سیار سلولی شامل موج‌های باند بالا (بالای ۶ گیگاهرتز)، باند متوسط(۲ تا ۴.۵ گیگاهرتز) و باند پایین (زیر ۳ گیگاهرتز) است. اهداف 5G افزایش سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابایت بر ثانیه (یک گیگابایت بر ثانیه برای هر کاربر)، افزایش ظرفیت ارائه خدمات به کاربران شبکه، کاهش تاخیر شبکه و بهینگی مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر و پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت (مثل کاربر سوار بر قطارهای سریع‌السیر) است.

مزایای 5G
کاربردهای 5G

در این نسل باید حداقل یک میلیون کاربر ارتباطات پهن‌باند سیار در هر کیلومتر مربع بتوانند به شبکه متصل شوند و هر کاربر باید بتواند در شلوغ‌ترین حالت، حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند. 5G همچنین می‌تواند پوشش و برد بهتری را به‌ ویژه در مناطق روستایی و کم‌جمعیت فراهم کند. شبکه‌های 5G همچنین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کم‌مصرف‌تر باشند و ردپای کربن زیرساخت‌های ارتباطات بی‌سیم را کاهش دهند.

منبع techradar computerweekly wikipedia wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76700
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها