همکاری خاورمیانه و اپراتور بزرگ‌ترین منظومه ماهواره‌ای سار در جهان

0 71

شرکت فنلاندی آیسای، اپراتور بزرگ‌ترین منظومه ماهواره‌ای رادار دریچه مصنوعی در جهان، اخیرا برنامه بلندپروازانه‌ای را با شرکت‌های اماراتی بیانات و یاه‌ست برای گسترش فرصت‌های تجاری در سراسر اکوسیستم فضایی امارات اعلام کرد. آیسای در سال ۲۰۲۲ با به رسمیت شناختن نقاط قوت روزافزون منطقه در تحقیقات فضایی بین‌المللی، دفتر خود را در امارات متحده عربی افتتاح کرد و متعهد شد که منابع بیشتری را در اختیار منطقه قرار دهد.

در همین رابطه بخوانید: کارشناسی ارشد علوم فضایی در امارات

پیش‌بینی می‌شود که تقاضای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای داده‌های سنجش از دور تا سال ۲۰۲۷ از ۴۰۰ میلیون دلار فراتر رود که چشم‌انداز خوبی را برای شرکت‌های ارتباطات ماهواره‌ای مانند یاه‌ست (Yahsat) ارائه می‌کند.

دولت امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری قابل توجهی به مبلغ ۸۱۶ میلیون دلار در بخش فضایی با تمرکز ویژه بر حمایت از شرکت‌های خصوصی اعلام کرده است.

همکاری آیسای و امارات

منظومه ماهواره‌ای شرکت آیسای (ICEYE) بیش از ۲۰ ماهواره رادار دریچه مصنوعی (SAR) شامل می‌شود که به مشتریان پوشش دائمی زمین در هر شرایط آب‌و‌هوایی را در طول شبانه‌روز ارائه می‌دهد.

همکاری آیسای و امارات
همکاری آیسای، بیانات و یاه‌ست

مشتریان آیسای در سرتاسر جهان از داده‌های این ماهواره‌ها برای مقابله با ماهیگیری غیرقانونی و جنگل‌زدایی، نظارت بر آتش‌سوزی‌های جنگلی و واکنش به بلایا استفاده می‌کنند. نهادهای دولتی و کسب‌وکارها در خاورمیانه و به طور خاص امارات متحده عربی می‌توانند از فناوری آیسای برای نظارت بر مرز، سایت‌های راهبردی، بندر، دریا و شناسایی نشت نفت استفاده کنند.

نظارت بر مرز به درک آنچه در اطراف مرزهای بین‌المللی و فراتر از آن اتفاق می‌افتد می‌پردازد. نظارت بر فعالیت سایت‌های راهبردی نیز به مشاهده مکان‌های راهبردی و شناسایی تغییرات آن‌ها، شناسایی و طبقه‌بندی هواپیماها یا تجمع هلیکوپترها و هواپیماها تلقی می‌شود. همچنین نظارت بر بندر شامل شناسایی و طبقه‌بندی کشتی‌ها، پایش بنادر و تغییرات در زیرساخت‌های بندری و دریایی در سراسر جهان، از جمله محموله‌ کشتی‌های باری، حجم ذخیره‌سازی نفت و غیره است.

منبع msn
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76559
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها