قرار گرفتن اشیایی مرموز در مدار زمین

0 53

فضاپیمای شن لونگ (Shenlong) چین سومین ماموریت فضایی خود را روز ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ آغاز کرد و پس از آن با موفقیت شش شی را در مدار زمین قرار داد که همگی سیگنال‌های مختلفی از خود ساطع می‌کنند. به اعتقاد برخی این ممکن است سرآغاز فتنه‌ای فضایی از سمت چین باشد.

مأموریت مرموز چینی‌ها در مدار زمین

پس از استقرار اشیای مرموز ناظران و دانشمندان آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا (NASA) تمامی این اشیا را تحت نظر و بررسی قرار دادند. محققان دریافتند که ماموریت اشیای رها شده توسط این فضاپیمای مرموز چین کاملا مشابه دفعات گذشته است. درواقع، چین در زمینه رهاسازی اشیای ناشناخته سابقه‌ای جنجالی در کارنامه خود دارد. محققان نام این اشیا را به‌ترتیب حروف انگلیسی انتخاب کردند و به ترتیب «A.B.C.D.E.F» نامیدند.

در همین رابطه بخوانید: آیا هواپیمای فضایی چین یک ضدماهواره مخفی است؟

دانشمندان معتقدند این اجسام در نزدیک‌ترین نقطه از مدار خودشان آرام آرام به یکدیگر نزدیک می‌شوند و سیگنال کاملی از خود ساطع می‌کنند که این سیگنال‌ها به پروژه‌های قبلی چین مبنی بر رهاسازی اجسام مرموز مربوط است.

قرار دادن اشیای مرموز در مدار زمین
فضاپیمای شن لونگ

فضاپیمای شن لونگ در مأموریت‌های فضایی قبلی خود به‌ترتیب در تاریخ سپتامبر سال ۲۰۲۰ و آگوست سال ۲۰۲۲ اجسام ناشناخته و مرموزی را در مدار قرار داده است. محققان به‌صورت خوشبینانه گمان می‌کنند این اشیا یک سری ماهواره‌های ردیابی، خدماتی یا موارد آزمایشی نامشخصی هستند که چین آن‌ها را به فضا فرستاده است.

به تقلید از این اقدام مشکوک چین، ایالات‌متحده اعلام کرد که به‌زودی فضاپیمای رباتیک پیشرفته X-37B ساخت شرکت صنایع هوا و فضای بوئینگ (Boeing) را پس از مدت‌ها تاخیر، اکنون با عزم جدی و توسط حامل فضایی فالکون Space X در تاریخ ۲۸ دسامبر به فضا پرتاب خواهد کرد و باید منتظر این باشیم که آیا آمریکا به تقلید از چین به یک اقدام فضایی مشکوک دست خواهد زد یا خیر.

منبع gadgetnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76542
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها