هراس صنعت فضایی آمریکا از جاسوسان و هکرها

0 62

سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده در مورد هدف قرار دادن جاسوسان خارجی صنعت فضایی آمریکا و همچنین حمله‌های سایبری علیه زیرساخت‌های ماهواره‌ای این کشور هشدار داده‌اند.

مرکز ضد جاسوسی و امنیت ملی (NCSC) آمریکا، هشدار داد که سازمان‌های اطلاعاتی خارجی می‌توانند از حمله‌های سایبری، شرکت‌های کاغذی یا جاسوسی قدیمی برای جمع‌آوری اطلاعات حساس در مورد قابلیت‌های فضایی آمریکا یا فناوری‌های نوآورانه استفاده کنند. این هشدار همچنین به استفاده از سامانه‌های ضد فضایی مانند پارازیت ماهواره یا هک برای مختل کردن یا تخریب سامانه‌های ماهواره‌ای ایالات متحده اشاره می‌کند.

هشدار مذکور زمانی مطرح شده است که سرمایه‌گذاری در بخش فضایی ایالات متحده در حال پیشرفت است و زیرساخت‌های ماهواره‌ای آمریکا همچنان در مقیاس بی‌سابقه‌ای رشد می‌کند.

نفوذ آژانس‌های اطلاعاتی خارجی به صنعت فضا

NCSC راه‌های مختلفی را نام می‌برد که آژانس‌های اطلاعاتی خارجی می‌توانند به صنعت فضایی و تخصص یا فناوری‌های جدید دسترسی پیدا کنند. برخی از روش‌های جاسوسی مذکور به ظاهر بی‌خطر هستند؛ مانند تماس با کارشناسان صنعت فضایی در کنفرانس‌ها یا از طریق انجمن‌های آنلاین برای استخراج اطلاعات.

نفوذ آژانس‌های اطلاعاتی خارجی به صنعت فضا
نفوذ آژانس‌های اطلاعاتی خارجی به صنعت فضا

همچنین سازمان‌های اطلاعاتی خارجی اغلب تلاش می‌کنند با سرمایه‌گذاری مشترک یا سرمایه‌گذاری شرکت‌های کاغذی در شرکت‌های فضایی به اطلاعات دسترسی یابند. آن‌ها همچنین می‌توانند از طریق خرید، به زنجیره تامینی که شرکت‌های هوافضای آمریکا برای تامین قطعات و مواد به آن وابسته هستند دسترسی پیدا کنند.

NCSC علاوه بر هشدار به صنعت فضای خصوصی تاکید دارد آژانس‌های اطلاعاتی خارجی می‌توانند از طریق جمع‌آوری داده‌های حساس مربوط به محموله‌های ماهواره‌ای، مختل کردن و تخریب ارتباطات ماهواره‌ای، قابلیت‌های سنجش از راه دور و تصویربرداری و هدف قرار دادن زیرساخت‌های فضای تجاری در طول درگیری‌های بین‌المللی، به امنیت ملی ایالات متحده آسیب برسانند.

به گفته ایلان ماسک، مدیر شرکت اسپیس‌ایکس، از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه۲۰۲۲ ماهواره‌های ارتباطی اینترنتی استارلینک (Starlink) این شرکت هدف حمله‌های سایبری مکرر و تلاش‌ برای تولید پارازیت بوده‌اند. برخی از پایانه‌های استارلینک در نزدیکی مناطق درگیری به مدت چندین ساعت مسدود می‌شدند. به گزارش نیروی فضایی ایالات متحده (USSF) سیگنال‌های GPS در سراسر اوکراین نیز مکررا مسدود شده‌اند.

همچنین به گفته دیوید تامپسون (David Thompson)، از نیروی فضایی ایالات متحده، ماهواره‌های این کشور هر روز مورد حمله قرار می‌گیرند.

البته آمریکا در حال اصلاح روش‌های خود برای ایجاد اختلال در دارایی‌های فضایی دشمن است. نیروی فضایی این کشور اخیرا اولین واحد خود را ایجاد کرده که برای هدف قرار دادن ماهواره‌های کشورهای دیگر اختصاص یافته است.

منبع space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76197
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها