پایگاه نظامی جدید برای انجام عملیات‌ فضایی تاسیس می‌شود

0 104

بر اساس گزارشی که ارتش آزادی‌ بخش چین منتشر کرده است بناست یک پایگاه جدید به نام ۳۷ به منظور رصد فضا تاسیس بشود. پایگاه ۳۷ وظیفه دارد علاوه‌بر تجزیه‌وتحلیل اجرام فضایی، قابلیت‌های هشدار اولیه موشکی این کشور‌ را نیز تقویت کند.

قرار است این پایگاه جدید نیز نظر پنجمین شاخه نیروهای نظامی این کشور قرار بگیرد. پنجمین شاخه نیروهای نظامی چین به نام نیروی پشتیبانی راهبردی (Strategic Support Force) در حوزه‌های امنیت سایبری، جنگ الکترونیک و فضا فعالیت دارد.

در همین رابطه بخوانید: اگر جنگ فضایی رخ دهد چه اتفاقی برای انسان‌ها روی زمین می‌افتد؟

پایگاه ۳۷ قرار است همه امکانات نظامی چین را ادغام و آن‌ها را به منظور تامین منافع کشور چین تحت کنترل خود بگیرد. پیش‌بینی می‌شود که برخی از ماهواره‌های رباتیک چینی که قابلیت نزدیک شدن و از کار انداختن ماهواره‌های غربی را دارند نیز تحت کنترل این پایگاه قرار بگیرند.

فعالیت‌های فضایی چین

فعالیت‌های فضایی چین در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته است. این کشور در سال ۲۰۱۳، ۱۴ بار پرتاب مداری انجام داد که این مقدار در سال ۲۰۲۱ به ۵۵ پرتاب و در سال ۲۰۲۲ به ۶۴ پرتاب افزایش یافت. چین برنامه دارد به ۸۰ پرتاب در سال ۲۰۲۳ برسد. همچنین چین یک ایستگاه فضایی ماژولار را در مدار قرار داده و قصد دارد یک ابرمنظومه ماهواره‌ای را نیز در مدار پایین زمین برپا کند.

فعالیت‌های فضایی چین
فعالیت‌های فضایی چین
منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76019
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها