اگر جنگ فضایی رخ دهد چه اتفاقی برای انسان‌ها روی زمین می‌افتد؟

0 419

فرماندهان نظامی ایالات متحده و کانادا هشدار دادند حمله‌ به ماهواره‌ها در فضا می‌تواند باعث قطعی سامانه‌های موقعیت مکانی GPS، سامانه‌های بانکی و شبکه‌ برق شود. به گفته آن‌ها چین و روسیه نشان داده‌اند که می‌توانند چنین کارهایی را انجام دهند و همکاری و اتحاد در این زمینه می‌تواند باعث جلوگیری از بروز تهدیدهای این‌ چنینی شود.

نینا آرماگنو (Nina Armagno)، از مقامات نیروی فضایی ایالات متحده (USSF)، در این خصوص به موضوع نابودی یکی از ماهواره‌ها توسط روسیه در سال ۲۰۲۱ اشاره و تایید کرد آن‌ها توانایی انجام چنین کاری را دارند و این موضوع را نشان داده‌اند.

در همین رابطه بخوانید: دانلود تصاویر ماهواره ای به روز

مایکل آدامسون (Michael Adamson)، فرمانده ۳ بخش نیروی فضایی کانادا (Canada’s space force)، نیز صحبت‌های نینا آرماگنو را در این زمینه تایید کرده و معتقد است چین آشکارا قدرت فضایی خود را به نمایش می‌گذارد و هشدار می‌دهد اگر ماهواره‌ها آسیب ببینند، ممکن است سامانه‌های ارتباطی و مالی مختل شوند.

جنگ فضایی چگونه است؟

آرماگنو می‌گوید: «ما به احتمال زیاد با چشم غیر مسلح قادر به دیدن جنگ در فضا نیستیم، اما بدون شک عواقب هولناک آن را از ثانیه اول احساس خواهیم کرد. آمریکا و متحدانش مانند استرالیا، باید با یکدیگر همکاری موثری داشته باشند که شامل ساخت ماهواره‌های کوچک‌تر و کارآمدتر خواهد شد تا در نهایت جایگزینی برای ماهواره‌های نابودشده وجود داشته باشد.»

در همین رابطه بخوانید: جنگ روسیه و اوکراین به فضا کشیده می‌شود؟

جنگ فضایی چگونه است
جنگ فضایی

مایکل آدامسون همچنین در نشستی که طی کنفرانس بنیاد سیاست‌های استراتژیک استرالیا (Australian Strategic Policy Institute) برگزار شده است، از متزلزل شدن برنامه فضایی روسیه پرده برداشت و اعلام کرد روسیه چیز زیادی برای از دست دادن نخواهد داشت و مجبور است دسترسی به فضا را از بین ببرد.

یکی از روش‌هایی که در آن حمله به ماهواره‎‌ها منجر به از بین رفتن شبکه‌های ارتباطی خواهد شد، حمله مستقیم است. این حمله با استفاده از ارسال امواج پارازیت یا حامل‌های فضایی ضد ماهواره انجام می‌شود. مورد دوم نیز زباله‌های به وجودآمده از ماهواره‌های نابودشده است که فقط یک قطعه کوچک آن‌ها می‌تواند به ایستگاه فضایی بین‌المللی آسیب برساند. با در نظر گرفتن این موارد به شدت آسیب به‌وجودآمده از یک جنگ فضایی احتمال بهتر پی می‌بریم.

منبع digiato gadgetnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71348
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها