پرتاب محموله‌های محرمانه نیروی فضایی آمریکا به فضا

0 111

حامل فضایی اطلس-۵ چند محموله محرمانه برای نیروی فضایی آمریکا را به مدار زمین برد. به گفته‌ یکی از مسئولان این ماموریت موسوم به سایلنت بارکر با هدف جلوگیری از تهاجم انجام می‌شود تا دشمنان احتمالی آمریکا مطلع شوند نیروی فضایی این کشور از رویدادها در مدار ژئو باخبر است. در حقیقت ماموریت سایلنت بارکر ماهواره‌هایی را پایش می‌کند که قصد جاسوسی یا حمله به ماهواره‌های آمریکایی را دارند.

ماموریت سایلنت بارکر آمریکا

سایلنت بارکر (Silent Barker)، برای دفتر شناسایی ملی امریکا (NRO) انجام شد و طی آن چند محموله محرمانه را به مدار در ارتفاع حدود ۳۶ هزار متر از زمین برد. طی این ماموریت حامل فضایی اطلس-۵ (Atlas-V) در ساعت ۱۲:۴۷ دقیقه به وقت گرینویچ در ۲۰شهريور از مقر فضایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral Air Force Station) به فضا پرتاب شد.

ماموریت سایلنت بارکر آمریکا
ماموریت سایلنت بارکر آمریکا

اطلس-۵ که در این ماموریت از نسخه Atlas-5(551) آن استفاده شد، یک ماهواره‌بر دو مرحله‌ای سوخت مایع است. این ماهواره‌بر اولین ماموریت خود را در اوت۲۰۰۲ به‌انجام رسانده و با احتساب این عملیات تاکنون ۹۸ بار به فضا پرتاب شده است. اطلس-۵ توسط شرکت آمریکایی یونایتد لانچ الاینس (United Launch Alliance) ساخته شده و طول کلی آن ۵۸.۳ متر است.

ماهواره‌بر مذکور با وزن ۵۹۰ تن قادر به حمل ۲۰ تن محموله به مدار لئو بوده و هزینه هر بار پرتاب آن در سال ۲۰۱۶ رقمی بین ۱۱۰ تا ۱۵۳ میلیون دلار اعلام شده است.

منبع iribnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75641
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها