فناوری‌های فضایی یوتلست برای بازار پخش تلویزیونی و ویدئو گسترش میابد

0 1,254

مارکوس فریتز (Markus Fritz) مدیر توسعه تجاری و بازاریابی یوتلست  (Eutelsat)در مصاحبه با بخش خاورمیانه‌ی اسپیس واچ (SpaceWatch Middle East) در مورد بازار ماهواره‌ای، زمینه‌های رشد،نوآوری‌ها و آینده‌ی کسب و کار به اظهار نظر پرداخته است. در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو مشاهده می‌شود

به عنوان یکی از اپراتورهای ماهواره‌ای در بازار بسیار رقابتی خاورمیانه، لطفا استراتژی خود برای پیشرفت در منطقه و چشم انداز آینده‌ی خود را توضیح دهید

با توجه نقطه‌ی مداری‌ که به طور مشترک با نایلست (Nilesat) تحت مالکیت خود داریم می‌توان گفت که از جایگاه قابل توجهی در خاورمیانه برخوردار هستیم. تمایل بازار تلویزیونی عربی به تصاویر با کیفیت HD باعث شده که بیش از 52.3 میلیون مشترک در 14 کشور عربی از خدمات ما استفاده کنند. طبق تحقیقاتی که در سال 2016 منتشر کردیم در آینده‌ی نزدیک توجهات به سمت بازار تصاویر UHD خواهد بود و تا پایان 2015، 1.2 میلیون اشتراک تصاویر UHD به فروش رسیده است.

در زمینه‌های دیگر، می‌توان به نقش ماهواره‌ها در ارتباطات ثابت و همراه(مخابرات دریایی، هوایی، خودروها و…) اشاره کرد. ما برای نوآوری در این عرصه و تمرکز بر نیازهای مشتری تلاش می کنیم و از طریق ناوگان جهانی این شرکت قادر خواهیم بود که مشتریانی که از منطقه خاورمیانه به قسمت‌های دیگر زمین سفر می‌کنند را پشتیبانی کنیم.

تکنولوژی smartBEAM ساخت یوتلست را معرفی کنید

اسمارت بیم یک تکنولوژی ویدیویی بر اساس IP است که به علت نیاز برنامه سازان و بینندگان به نمایشگرهای متعدد و سیگنال تقویت شده ایجاد شده است. این تکنولوژی به تولید کنندگان محتوا اجازه می‌دهد که اطلاعات ماهواره‌ای را در قالب چند-نمایشگری به دستگاه‌های متصل شده انتقال دهند. اسمارت بیم طراحی شده تا برنامه سازان و اپراتورهای تلویزیونی را قادر سازد که از پوشش سراسری ماهواره‌ای برای ایجاد شبکه‌های اختصاصی پخش محتوا استفاده کنند. این سیستم با هر دستگاهی که از WiFi پشتیبانی کند سازگار است و از قابلیت تعویض سریع کانال، سیستم امنیتی DRM و تاخیر کم برخوردار است. اسمارت بیم انتقال محتوای ویدیویی از طریق شبکه های فرازمینی را بین دستگاه های قابل حمل دگرگون می کند و رقیبی جدی برای تلویزیون‌های تعاملی به ویژه سرویس‌های  OTT خواهد بود. شرکت تلویزیونی روسی تریکالر (Tricolor TV) یکی از مشتریان یوتلست است که هم اکنون از این خدمات استفاده می‌کند.

غیر از ویدیو، در بخش‌های دیگر چه فعالیتی دارید

شرکت ما در چند بخش شامل ویدیو، داده،خدمات دولتی و ارتباطات همراه و ثابت فعالیت می‌کند. البته انتقال تصاویر ویدیویی 63% از درامد ما را تشکیل می دهد و همواره تلاش می کنیم تا برتری خود را در این زمینه در بازار حفظ کنیم، اما خدماتی که توسط این شرکت ارائه می‌شود تنها به یک زمینه محدود نیست برای مثال سرویس اسمارت بیم می‌تواند توسط دولت، دریانوردان و سازمان‌های مدیریت بحران استفاده شود.

آیا برای فعالیت در زمینه‌ی اینترنت اشیاء نیز برنامه‌ای دارید؟

در حال حاضر سرمایه گذاری اندکی در شرکت سیگفاکس (SigFox) که در این بازار نوظهور فعال است داریم. این شرکت در حال نصب تکنولوژی SmartLNB ما بر روی تاسیسات خود می‌باشد. این تکنولوژی ماهواره‌ای نوآورانه‌ی کم مصرف و با سرعت ارسال پایین، روشی مناسب برای تبادل داده در نقاظ دور افتاده است. نصب آسان، پهنای باند تضمینی و پوشش سراسری از مزیت‌های این سرویس هستند. SmartLNB توسط شرکت مخابراتی امریکایی میکرواسپیس (Microspace Communications) برای ارتباطات ماشین به ماشین (M2M)، سامانه سرپرستی و گردآوری داده (SCADA) و اینترنت اشیاء در بخش‌های مختلف مورد انتخاب قرار گرفته است.

از بین رفتن ماهواره‌ی آموس6 (Amos 6) چه تاثیری بر کسب و کار یوتل ست داشته است؟

با امضای قراردای چندساله با یاهست (Yahsat) برای استفاده از ظرفیت 16 ترانسپاندر باند Ka  ماهواره‌ی یاهست 1B در نیمه‌ی اول سال 2017 تا حدی عقب افتادگی ناشی از نابودی آموس 6 جبران شد. این همکاری با استفاده از ظرفیت 18 ترانسپاندر دیگر در ماهواره‌ی الیاه 3 که در اوایل 2017 پرتاب می‌شود ادامه خواهد یافت. هر دو ماهواره قادر به پوشش حاشیه‌های صحرای آفریقا می‌باشند و دسترسی به اینترنت ارزان قیمت را با تجهیزات فعلی برای کاربران به ارمغان می‌آورند. در نتیجه سرمایه گذاری شرکت ما در زمینه ی خدمات پهن باند در آفریقا (Konnect Africa)، به روال گذشته‌اش برگشته  و هدفش یعنی ایجاد زیرساخت های با کیفیت پهن باند در آفریقا را دنبال می‌کند.

آیا منظومه ی ماهواره ای مدار LEO که در آینده ی نزدیک عملیاتی می گردد را تهدیدی برای اپراتورهای فعلی ماهواره می دانید؟

منظومه‌ی LEO که این روزها درباره ی آن صحبت می ‌شود، توانایی پاسخگویی به نیازهای مختلفی را دارد بنابراین ورود آن به بازار بیش از آن که باعث ایجاد جو رقابتی شود، کاربردهای مخابرات ماهواره‌ای را افزایش می‌دهد. سرمایه گذاری‌های ما تماما بر مدار زمین-ثابت متمرکز هستند چرا که در این بخش چشم انداز وسیعی برای توسعه وجود دارد، اما با این حال از اهمیت و پتانسیل دیگر مدارها چشم پوشی نمی‌کنیم. برای سرویس های پخش برنامه، ماهواره‌های زمین ثابت قادر به تامین پهنای باند و توان با قیمت بهینه هستند. نسل جدید ماهواره های بازار پهن باند در انتقال اطلاعات نسبت به فیبر نوری سریعتر می‌باشند. همچنین در زمینه ی انتقال داده و خدمات دولتی در حال کار بر روی برنامه‌های نوآورانه ای همچون یوتل ست کوانتوم هستیم که مشتریان را قادر می سازد توان، میزان پوشش و فرکانسی را که نیاز دارند مشخص کنند. بنابراین می‌توان گفت که که ما کمبودی در ایده پردازی برای مدار GEO نداریم و برنامه‌های مختلفی برای مشتریان آینده خواهیم داشت که ما را همچنان در رقابت نگه می‌دارد.

منبع spacewatchme
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=754
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها