پلیس نیومکزیکو آمریکا از پهپادهای چینی استفاده می‌کند

0 42

پلیس ایالت نیومکزیکو آمریکا از پهپاد‌هایی استفاده می‌کند که یکی از شرکت‌های سازنده آن در چین مستقر است و در نتیجه برخی از مقامات امنیت داخلی این کشور نگران هستند که دولت چین از داده‌های پهپادهای مذکور برای جاسوسی استفاده کند. این در حالی است که کلانتری شهر برنالیلو ایالت نیومکزیکو در حال برنامه‌ریزی برای تهیه تعداد بیشتری از این پهپادها است.

در همین رابطه بخوانید: دوره آموزشی و کسب درآمد از پهپاد

استفاده اداره‌های پلیس ایالت‌های فلوریدا، میسیسیپی، تنسی و آرکانزاس از پهپادهای ساخت چین ممنوع است، اما نیومکزیکو هیچ قانونی برای منع استفاده از پهپادهای ساخت خارج ندارد.

پلیس نیومکزیکو از پهپاد‌های مذکور برای یافتن کوهنوردان گم‌شده یا حتی بازسازی صحنه‌های تصادف و جمع‌آوری اطلاعات از صحنه وقوع جرم و جنایت استفاده می‌کند. به گفته جرمی سانچز (Jeremy Sanchez)، معاون کلانتری شهر برنالیلو (BCSO) ایالت نیومکزیکو، به طور مثال آن‌ها از پهپاد دی‌جی‌آی ماتریس ۲۱۰ (DJI Matrice 210) استفاده می‌کنند.

آیا پهپادهای چینی در آمریکا اهداف جاسوسی دارند؟

شرکت چینی DJI یکی از سازندگان پهپادهای مورد استفاده در ایالات متحده است. به گفته مقامات این شرکت، ممیزی‌های متعددی انجام شده است که نشان می‌دهد پهپادهای یادشده داده‌ها را به چین ارسال نمی‌کنند. این در حالی است که سیاست حفظ حریم خصوصی این شرکت می‌گوید: «اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط DJI ممکن است به نهادها و شرکای تجاری DJI در سطح جهانی منتقل شده و توسط آن‌ها قابل دسترسی باشد.»

پهپادهای چینی در آمریکا اهداف جاسوسی
پهپاد دی‌جی‌آی ماتریس ۲۱۰

به گفته آدام ولش (Adam Welsh)، رئیس سیاست جهانی این شرکت، چنین انتقال‌هایی از اطلاعات تنها در شرایط خاصی اتفاق می‌افتد. او می‌گوید: «تنها موردی که داده‌ها به چین منتقل می‌شوند و شما از آن مطلع می‌شوید، این است که نوعی مشکل گارانتی یا نوعی نقص در پهپاد وجود داشته باشد». اگرچه برخی معتقدند خطرات امنیتی هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر از مزایای آن‌ها نیست.

دو پهپاد پلیس ایالت نیومکزیکو و ۷ پهپاد BCSO هر دو ساخت DJI هستند. اداره پلیس شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو نیز از پهپادهای ساخت چین استفاده می‌کند.

منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75394
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها