پشتیبانی پهپاد غول‌پیکر چینی از عملیات امداد و نجات در مناطق طوفان‌زده

0 105

پهپاد چینی وینگ لونگ-۲اچ برای پشتیبانی امداد و نجات اضطراری در استان فوجیان چین که تحت تاثیر طوفان داکسوری قرار گرفته است، مستقر شد.

در همین رابطه بخوانید: دوره آموزشی و کسب درآمد از پهپاد

پهپاد چینی وینگ لونگ-۲اچ (Wing Loong-2H) دارای ویژگی‌های متعددی مانند برد و استقامت طولانی، ظرفیت ترابری بالا و سازگاری محیطی قوی است. بنابراین امکان انجام ماموریت‌های مختلف را در مناطقی دارد که به شدت تحت تاثیر فاجعه قرار گرفته‌اند و تردد، تامین انرژی و ارتباطات شبکه آن‌ها مختل شده است. این پهپاد غیرنظامی بزرگ قادر به کار در بادهای شدید است و می‌تواند در ماموریت‌های امداد و نجات اضطراری مثل بررسی بلایا، پشتیبانی ارتباطی اضطراری و تحویل تجهیزات استفاده شود.

پهپاد وینگ لونگ-۲اچ چین

وینگ لونگ-۲اچ قبلا نیز با موفقیت ماموریت‌های مختلف امدادرسانی را در شرایط سخت انجام داده بود. علاوه بر این پهپاد مدل‌های متنوع دیگری از خانواده پهپادهای غیرنظامی بزرگ وینگ لونگ نیز قابلیت‌های خود را در انجام ماموریت‌هایی مانند بازسازی مخابرات، دیدبانی هواشناختی (ارزیابی یا اندازه‌گیری یک یا چند عنصر هواشناختی) دریایی و حفاظت از محیط زیست نشان داده‌اند.

پهپاد وینگ لونگ-۲
پهپاد وینگ لونگ-۲

پهپاد مذکور توسط شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC) توسعه یافته و حداکثر سرعت آن ۳۷۰ کیلومتر در ساعت است. AVIC سطح آب، آسیب‌ ساختمان‌ها و سایر شرایط ناشی از طوفان را در شهرهای مختلف فوجیان زیر نظر داشت.

پرواز این پهپاد از استان سیچوان در جنوب غربی چین به استان فوجیان در شرق چین بیش از ۱۱ ساعت به طول انجامید. پهپاد وینگ لونگ-۲ مجهز به رادار دریچه مصنوعی (SAR) بوده و حداکثر وزن برخاست آن ۴۲۰۰ کیلوگرم است. این رادار با ارسال و دریافت امواج راداری، تصاویر دو و سه بعدی از سطوح مختلف تهیه می‌کند.

طوفان استوایی قدرتمند، مرگبار و مخرب داکسوری که در ژوئیه رخ داد، پرهزینه‌ترین طوفان ثبت‌شده در چین محسوب می‌شود. طوفان مذکور جان ۱۳۷ نفر را گرفت و ۲۸۵ نفر را مجروح کرد.

منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75396
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها