عراق به شهروندان خود اینترنت ماهواره‌ای می‌دهد

0 254

وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد دولت این کشور به منظور ارائه خدمات اینترنت باکیفیت به شهروندان خود، سراغ اینترنت ماهواره‌ای می‌رود. مقامات عراق در حال مذاکره با شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای است تا با توجه به زمان‌بر بودن، پیچیدگی و دشواری پیاده‌سازی فیبر نوری در کنار هزینه بالای آن، شهروندان این کشور هرچه زودتر از خدمات اینترنت باکیفیت و سرعت بالا بهره‌مند شوند.

افزایش تنوع روش‌های دسترسی به اینترنت، رقابتی شدن اینترنت ماهواره‌ای و کاهش هزینه‌های آن، از دیگر دلایل مطرح از سوی وزارت ارتباطات عراق برای دنبال کردن ارائه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان خود است. دولت عراق برای این منظور در حال رایزنی با شرکت‌هایی از جمله اسپیس‌ایکس، وان‌وب (OneWeb) و آمازون است.

اینترنت ماهواره‌ای

اینترنت ماهواره‌ای در حال گسترش در دنیا

در حال حاضر علاوه بر اسپیس‌ایکس با هزاران ماهواره اینترنتی استارلینک در مدار زمین، شرکت بریتانیایی وان‌وب نیز صدها ماهواره را برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به فضا پرتاب کرده است. آمازون نیز تصمیم دارد ابتدای سال آینده میلادی نخستین ماهواره منظومه کویپر (Kuiper) را با هدف آزمایش ارائه این نوع خدمات در مدار زمین مستقر کند؛ منظومه‌ای که در نهایت بیش از ۳ هزار ماهواره را شامل خواهد شد.

پیش‌تر نیز عربستان سعودی نمایندگی انحصاری خدمات اینترنت ماهواره‌ای وان‌وب را خریداری کرده بود که نشان از توسعه روزافزون اینترنت ماهواره‌ای در خاورمیانه دارد.

منبع shahrsakhtafzar mdeast
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=74040
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها