ربات فضایی برای ساخت‌و‌سازهای بزرگ در مدار زمین

0 343

محققان ربات پیشرفته‌ای را طراحی کرده‌اند که امکان مونتاژ سازه‌های فضایی بزرگ را در مدار زمین فراهم می‌کند. این ربات موسوم به ای‌-واکر (E-Walker) شبیه انسان و دارای هفت درجه آزادی بوده که می‌تواند به سمت موقعیت‌های مختلف حرکت کند و وظایف خود را انجام دهد.

به گفته پژوهشگران دانشگاه لینکلن (University of Lincoln) انگلستان، ای-واکر گزینه‌ای مناسب برای ماموریت‌های مداری آینده است و علاوه بر مونتاژ قطعات در فضا می‌تواند چرخه عمر یک ماموریت فضایی را با انجام تعمیرات و خدمات‌رسانی پایدار پس از مونتاژ در مدار افزایش دهد.

ربات فضا فضایی رباتیک

اولین آزمایش ای-واکر

محققان در اولین آزمایش مهم خود، عملیات مونتاژ یک تلسکوپ فضایی با دیافراگم بزرگ ۲۵ متری را توسط این ربات با موفقیت به انجام رساندند. فرستادن چنین تلسکوپ‌های بزرگی به فضا به دلیل ظرفیت محدود لوازم فعلی پرتاب امکان‌پذیر نیست؛ از این رو لازم است قطعات ابتدا به فضا پرتاب شده و سپس در مدار زمین مونتاژ شوند.

پیشرفت در سامانه‌های رباتیک و خودکار علاوه بر ایجاد امکان ساخت و ساز در فضا، ارائه خدمات مختلف در مدار زمین مانند تولید، مونتاژ، تعمیر و نگهداری و نیز حذف زباله‌های فضایی را مسیر می‌سازد.

منبع robodaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=70338
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها