کارخانه سازنده آریان+فیلم

0 2,879

امیرحسین مجیدیان: پس از مدتی ،علاوه بر آمریکایی ها و روس ها، اروپایی ها هم در پرتاب ماهواره های سنگین به فضا وارد شدند. یکی از موشک های فضایی اروپا که وظیفه حمل ماهواره به مدارها GEO و LEO را بر عهده دارد، خانواده آریان است. این سری موشک فضایی توسط آژانس فضایی اروپا ساخته شده و شامل مدل های مختلفی می باشد، از همین رو به این سری از موشک ها، خانواده آریان گفته می شود.
موشک فضایی آریان از گویان فرانسه پرتاب می شود.دانستن این مطلب جالب است که گویان فرانسه منطقه ای در آمریکای جنوبی و جزء خاک فرانسه به حساب می آید که از لحاظ موقعیت جغرافیایی به خط استوا خیلی نزدیک است. یکی از پارامترهای تعیین مکان پرتاب ماهواره برها طول و عرض جغرافیایی است. برای این که ماهواره بر با انرژی کمتری به مدار خودش برسد، بهتر از نزدیکی های استوا پرتاب شود.
سال ۱۹۷۳ برای اولین بار فرانسه ،پروژه موشک های فضایی آریان را با دولت های  آلمان و بریتانیا مطرح کرد. حاصل همکاری این کشورها تا به حال به  ۵ موشک فضایی خانواده ی آریان ختم شده است.این درحالی است که ماهواره بر آریان ۶ هم  در حال توسعه بوده و قرار است تا سال ۲۰۲۱ به نتیجه و استفاده برسد.
گفتنی است که علاوه بر این ۳ کشور اروپایی ۷ کشور دیگه هم در این پروژه ها سهیم بودند اما سهم این کشورها خیلی کم بوده است که بطور مثال می توان گفت که اسپانیا در حد ۲% در این پروژه ها شرکت کرده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=697
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها