ترکیه و امارات برای همکاری در حوزه فضایی توافق کردند

0 553

ترکیه و امارات در زمینه استفاده صلح‌آمیز از فضا، علوم فضایی، فناوری‌ها و کاربردها با یکدیگر توافق کردند. در چارچوب این تفاهم‌نامه، آژانس‌های فضایی ترکیه (TUA) و امارات متحده عربی (UAESA) به تربیت نیروی انسانی و تبادل دانش و تجربه در زمینه تحقیقات و فناوری‌های فضایی خواهند پرداخت.

تحقیق و توسعه مشترک در زمینه‌های پروازهای زیرمداری، پرتاب، حامل فضایی و سامانه‌های ماهواره‌ای تصویربرداری انجام خواهد شد. همچنین مطالعات فضایی در زمینه اقتصادی-اجتماعی در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای، مدیریت بلایا، پویش منابع طبیعی گسترش خواهد یافت.

در همین رابطه بخوانید: اسکاتلند و امارات در حوزه فضا با یکدیگر همکاری می‌کنند

همکاری ترکیه و امارات

سلطان احمد الجابر (Sultan Ahmed Al Jaber)، وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، می‌گوید: «این نشست یکی از مواردی است که امکان اکتشاف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بسیاری از بخش‌های دارای اولویت را برای هر دو کشور فراهم می‌کند.»

ترکیه امارات فضا

به گفته او امارات متحده عربی و ترکیه چندین دهه است که به واسطه پیوندهای بسیار ویژه و نزدیک اجتماعی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی با یکدیگر مرتبط بوده‌اند. وی معتقد است این کشورها دیدگاه مشترکی دارند تا مردمشان و کشورهای منطقه بتوانند از رشد اقتصادی پایدار بهره‌مند شوند و ارقام تجارت بین دو کشور نیز این موضوع را تایید می‌کند.

منبع asriran
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=68268
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها