اسکاتلند و امارات در حوزه فضا با یکدیگر همکاری می‌کنند

0 157

شرکت اسکاتلندی استروآژانس (AstroAgency) که در حوزه بازاریابی بخش فضایی تجاری فعالیت می‌کند، اعلام کرد با یک شرکت مشاوره و سرمایه‌گذاری فضایی در امارات به نام اژورایکس (AzurX) همکاری خواهد کرد. این مشارکت برای حمایت از مشاغل فضایی در هر دو کشور، دسترسی به فرصت‌های توسعه‌ای جدید و ایجاد مشارکت‌های مشترک در حوزه فضا صورت می‌گیرد.

اعلامیه این شرکت اسکاتلندی، طرح‌هایی برای حمایت از شرکت اماراتی السکو (elseco Limited)، فعال در حوزه بیمه شرکت‌های فضایی، ارائه می‌دهد. همچنین برنامه‌هایی برای پشتیبانی از شرکت بریتانیایی هربرت اسمیت فرهیلز (Herbert Smith Freehills) که در زمینه مسائل حقوقی فعال است و مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) امارات طرح‌ریزی می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: نگاهی به جایگاه امارات متحده عربی در باشگاه فضایی‌های خاورمیانه

space cooperation uae

علاوه بر این، برنامه دیگری برای حمایت از شرکت‌های فضایی اسکاتلندی و بریتانیایی به منظور حضور در امارات و دسترسی به بازار این کشور، ایجاد کانال‌های مالی جدید و ایفای نقش در اکوسیستم فضایی خصوصی این کشور مورد بحث قرار گرفته است. این دو شرکت قصد دارند در ابتدا بر امارات متحده عربی و اسکاتلند تمرکز کنند و سپس فعالیت‌های خود را برای حمایت از شرکت‌های فضایی در سراسر بریتانیا و منطقه خاورمیانه گسترش دهند.

این دو شرکت قبلا در یک پروژه راهبردی برای حمایت از دولت اسکاتلند و بخش فضایی آن همکاری به عمل آورده و روز فضایی اسکاتلند را در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی برگزار کرده بودند؛ رویدادی که پایه مشارکت‌های بعدی آن‌ها با یکدیگر شد. بخش فضایی اسکاتلند سازنده ماهواره‌‌های کوچک در اروپا است و طیف متنوعی از قابلیت‌ها، از خدمات پرتاب گرفته تا تجزیه و تحلیل داده‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی را ارائه می‌دهد.

قابلیت‌های دو کشور در حوزه فضا

این کشور قصد دارد عملیات‌های پرتاب را با پنج پایگاه فضایی در حال توسعه در اسکاتلند به بخش‌های تولید ماهواره و تجزیه و تحلیل داده‌ها در این حوزه اضافه کند. در همین حال، امارات متحده عربی به سرعت به عنوان یک بازیگر جدی در عرصه فضا ظاهر شده است و طی سال‌های اخیر علاوه بر استقرار ماهواره در مدار زمین و اعزام فضانورد به فضا، ماموریتی به مریخ نیز فرستاده است. بنابر تحلیل کارشناسان،

هر دو منطقه از ظرفیت خوبی برای تصاحب سهم قابل توجهی از بازار فضایی جهانی برخوردارند؛ بازاری که مطابق برآوردها ارزش آن تا پایان دهه جاری میلادی به ۴۹۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=66495
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها