پیش‌بینی رشد بازار سنجش از دور ماهواره‌ای با رونق منظومه‌های تجاری

0 96

مطابق یک گزارش، بازار سنجش از دور ماهواره‌ای برای دهه آتی میلادی رشد خواهد کرد و تقریبا ۷۶.۱ میلیارد دلار درآمد تولید می‌کند. بر اساس گزارش شرکت بین‌المللی مطالعاتی یوروکنسالت (Euroconsult) در مورد بازار سامانه‌های ماهواره‌ای رصد زمین طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰، منظومه‌های ماهواره‌ای تجاری ۶۵ درصد از پرتاب ماهواره‌های سنجشی را به خود اختصاص دادند.

در مقابل، برنامه‌های دولتی که بیش از ۸۰ درصد ارزش ماهواره‌ها را تامین می‌کردند، ۴ درصد از ارزش این بازار را در اختیار داشتند؛ چنین اختلافی بیانگر رونق منظومه‌های تجاری است. طبق پیش‌بینی یوروکنسالت، این روند در دهه آینده افزایش یافته و از ۱۰۸۰ پرتاب در دهه گذشته به حداقل ۲۶۰۰ پرتاب تا سال ۲۰۳۰ می‌رسد، به‌طوری‌که ۹۰ منظومه ماهواره‌ای تشکیل‌دهنده ۷۸ درصد از ماهواره‌های سنجشی خواهند بود.

از سوی دیگر، برنامه‌های دولتی ارزش‌آفرینی خود را در بازار حفظ کردند و از این طریق ۱۱.۸ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۱ ایجاد شد؛ در این میان البته رشد برنامه‌های غیرنظامی نیز برای چهاردهمین سال متوالی افزایش یافت. به‌علاوه، بر اساس گزارش مذکور تنوع سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری‌های سنجشی به‌جز محموله‌های اپتیکال (نوری) و چندطیفی نیز دیده می‌شود که از بلوغ بازار سنجش از دور ماهواره‌ای حکایت دارد. متن کامل این گزارش با پرداخت هزینه اشتراک از این لینک در دسترس است.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63871
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها